[WN] Boomloos westernzadel: wat en hoe, ja of nee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Boomloos westernzadel: wat en hoe, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:33

Ik heb me suf gezocht, maar ik kon zo geen recent topic vinden dat 'alle' boomloze westernzadels behandeld.

Ik heb nou de BF Cheyenne, al een jaar of 3. Bevalt prima Ja heerlijk zadel. Jessie loopt er ook goed onder. Echter... ik rijd nou ook alweer zo'n 2 jaar western, en wil wel een keer de poging gaan wagen om te gaan starten. Probleem, ik heb dan een westernzadel nodig! Vandaar dat ik me ben gaan oriënteren op boomloze westernzadels.

Ik weet de BF westernzadels, ik heb de Nevada wel eens van een vriendin geleend, maar ik vind dat wel een érg groot oppervlakte voor op mijn Tinker. Zeker voor in de zomer, dan heeft ze het al warm zat (met de Cheyenne) zonder zo'n immens zadel.

De Arizona wil ik nog een keertje testen, maar ik heb gehoord dat die wel eens wil schuiven?

En dan heb je nog de BM, mijn instructrice heeft er ook een, en is daar erg tevreden over.

Nog meer opties? Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar een zadel van een paar duizend euro is gewoon geen optie. Ik ben 'maar' een student, die over een maand terugkomt van een vier maanden durende studie in Ierland, dus veel geld zit er niet meer in de spaarpot Knipoog Ga wel weer fulltime werken daarna, maar dan nog, de AH betaalt nog steeds niet de jackpot, en m'n geldboom wil ook niet bloeien Clown

En dan heb je natuurlijk nog mét boom. Dat kan Ja maar dan moet het wel perfect passen. En aangezien Jessie meerdere keren per jaar van vorm veranderd (lees: van weiland veranderd Knipoog ), en ook vast nog wel weer een paar keer drachtig etc wordt, moet dat wel enigzins flexibel zijn Clown

Wie o wie kan mij iets wijzer maken? Lachen

Anoniem

Re: Boomloos westernzadel: wat en hoe, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:36

Hoi berdien.

Wat ook nog een leuk zadel is de hilason.
Zijn boomloze zadels, niet al te duur en een goede kwaliteit.

Nu ligt die van ons op mijn tinker en dat gaat prima Ja

gr [***]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:38

Je hebt ook nog de Ultra Lite van Debra Sibley (de ontwikkelaar van de Bob Marshall). Gebruik de zoekfunktie van Bokt eens dan kom je die ook wel tegen.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:26

Ik heb een Barefoot Arizona.
Op mijn pony (Welsh NWR) ligt hij goed, met opstappen schuift hij wel maar ik klim nu maar gewoon via het hek op haar rug Haha!
Met rijden blijft hij goed liggen, ik was laatst met mijn zusje aan het rijden en halverwege vroeg ze of ik soms vergeten was aan te singelen, ze kon zo tussen de singel en Rolinda's buik door kijken.
En hij schoof niet Haha!
Ik heb er een Hi-Tech Multipad onder.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:17

Ik heb ook een Barefoot Arizona voor een ronde haflinger met weinig schoft. Er ligt een fysiopad onder. Het schuift alleen soms iets met opstappen. Even op mijn rechterbeugel staan en het ligt weer goed en gaat ook niet meer schuiven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:16

Ik heb ook de arizona (caramello), een maat 2, ook op een tinker en ik vind hem zeker niet te lang Lachen
In het begin schoof hij nog wel eens, nieuwigheid denk ik, maar nu nooit meer, zelfs met een westernpad met fleece ligt hij heel erg stevig.
Photobucket ligt weer even eruit, maar ik heb daar nog een aantal foto's op staan, je mag altijd een pb sturen Lachen
In mijn profiel staat er ook nog eentje.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 13:58

Ik heb alleen maar goede ervaringen met BF, vandaar dat daar mijn voorkeur ook ligt Ja
Arizona heeft dan weer mijn voorkeur vanwege de oppervlakte, ik vind de Nevada gewoon te groot/te warm.
Ik zit nog een maand in Ierland, daarna ga ik een testzadel aanvragen en zien hoe de Arizona op Jes ligt.

Hilason heb ik bekeken, maar dat trekt me niet zo.
UltraLite kon ik niet heel veel over vinden, maar wat ik vond zag er wel veelbelovend uit.

Bedankt voor de reacties! Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:36

Ik heb ook fijn gereden op de Startrekk Western, heerlijke zit! Maar let er wel op, net als bij de BF's dat de voorpommel goed past. Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:21

Startrekk Western Pling
Even gekeken, zadel met heel weinig oppervlakte zeg! Ideaal voor mijn zweetTink Knipoog Wel met een voor mij flinke prijs alleen..

Daarom wil ik ook eerst gaan testen Ja Ik heb nog een maandje, dus als ik nou vast ga aanvragen dan ben ik vast wel op tijd Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:40

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:28

ik heb voor mijn bijrijdsters eerst een Barefoot Nevada gekocht en sinds kort heb ik een Hilason boomloos voor ze
en ze vinden ze allebei fijn om mee te rijden.
ik kan er niet lekker op rijden en heb een Vaquero.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 21:52

Hmm.. hoe betrouwbaar is dat Ebay? Clown Ik ben er niet zo heel erg van, en wil graag eerst een zadel uitgebreid testen vóór ik tot de koop overga Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:20

Dat gaat via Ebay niet lukken Haha! Dan zul je echt bij de officiële dealers een testzadel moeten aanvragen of vragen of er iemand is waarvan je hem mag uitproberen Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 16:53

Haha nee dat wist ik al Haha! Vandaar dat ik niet zo heel erg eBay minded ben.
Ik zal eens rond gaan neuzen wat de mogelijkheden zijn Ja