Dressuur en springen met een Massimo Trail?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Dressuur en springen met een Massimo Trail?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:38

Ik ben me aan het orienteren op een ander zadel. Ik heb een Kieffer dressuurzadel dat te krap wordt voor mijn pony. Het afgelopen jaar zijn we begonnen met endurance rijden en dat beviel super goed. Helaas is mijn pony nu wat geblesseerd en het hangt er een beetje van af hoe zich dat gaat herstellen of we nog wel endurance kunnen rijden. Een Massimo Trail leek me geweldig, met name voor de endurance natuurlijk. Maar hoe is dit zadel om mee te dressuren en af en toe te springen? Is het ook hier erg geschikt voor of zou ik dan toch beter een dressuurzadel aan kunnen schaffen?

Sonja_vR

Re: Dressuur en springen met een Massimo Trail?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:11

volgens mij kun je prima dressuren en springen met die trail
de zweetbladen zijn veelz. dressuurmatig geloof ik , alleen de zit is rib, maar dat is ook geen beperking kwa rijden
dus ik denk gewoon een kwestie van eens proberen en kijken hoe je het zelf vind zitten en dna kun je er volgens mij gewoon alle kanten mee op

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:54

Ik heb een Trail zadel voor de vos, omdat dat het enige zadel is dat breed genoeg is voor 'em. Ik rij er voornamelijk dressuur mee, het rijdt erg fijn omdat de beugelriemophanging net zoals bij een dressuurzadel mooi ver naar achter zit. Ook een sprongetje gaat er prima mee, het enige is dat de lepel vrij hoog is daar heb je soms last van bij het springen.
Ik ben er super blij mee, voor mij en de vos is het een ideaal zadel.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 08:53

@Kylan: hoe is de zit van het zadel? En door wie heb je het aan laten meten?

Nog meer mensen die dressuren/springen met een massimo trail?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:22

Je zit er vrij diep in, maar je hebt toch alle ruimte. Dat het een rib-zit is heb ik nooit echt gemerkt, hij zit echt super super zacht.
Ik heb het zadel gekocht bij Country Mill in Nijkerk, wel een aanrader hoor!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:30

Ik rijd ook veel dressuur met de Massimo Trail, zelfs wedstrijden. Gaat prima Haha!
Springen heb ik nog niet geprobeert, maar dat komt omdat ik springen eng vind. Iemand anders mag dat met mijn pony doen zo af en toe Tong uitsteken

Ik zit er geweldig in, goede zit met best wat houvast, maar niet te gedwongen.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 10:03

Hoor veel goede berichten over Country Mill inderdaad, als ik voor een Massimo ga denk ik dat ik 'm inderdaad daar wil kopen. Het is voor mij nu wel belangrijk dat het een fijn zadel om in de bak mee te rijden, voor het geval we misschien geen Endurance meer kunnen rijden door Femckes blessure. Ik lees veel goede ervaringen over dit zadel inderdaad en het is ook nog (redelijk) betaalbaar.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:26

Ik vind dat je met de Massimo prima dressuur kan doen en kan springen. Een echt veelzijdig zadel, want hij is ook nog eens geschikt voor endurance en dat zijn de meeste vzh zadels niet Haha!

Ik heb er ook een keer mee gecrosst, ook geen probleem

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 23:20

Ik heb nog wel eens de neiging om met een holle rug te zitten...wel echt een punt waar ik op let maar ik kan merken dat het in het ene zadel makkelijker gaat dan op het andere. Hoe is de Massimo in dit opzicht?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:08

Dat is denk ik voor iedereen persoonlijk weer anders. Het beste is dan gewoon eens de Massimo uit te proberen.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 09:09

Ja, dat is ook zo en ga ik ook zeker doen. Femcke moet eerst herstellen van haar blessure en dan wil ik een afspraak maken om een Massimo te passen, het moet natuurlijk in eerste instantie goed op haar liggen.

Hoe ervaren jullie de kwaliteit van het leer trouwens? Zie je snel slijtage plekken of valt het mee?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:08

Mijn zadel is nu een jaar oud (heb het pas geleden 2de hands gekocht en passen/nakijken door een zadelmaker) en ziet er nog perfect uit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:43

Bij Country Mill is het mogelijk om een Massimo voor een week of zelfs 2 weken uit te proberen, je betaald dan wel een borg maar dat is niet meer dan redelijk.
Het is volgens sommige wennen omdat er een soort rand zit bij je bovenbeen. Zelf heb ik daar absoluut geen last van. Het is een heerlijk zadel wat goed zit en je hebt ruim voldoende steun.
Of het wat is voor jou kan je alleen maar ervaren door er een uit te proberen. Wat de een prettig vindt hoeft de ander niet prettig te vinden!
Kijk anders eens op de site van Blue Balance zij is leverancier naar de winkels toe en kan je wellicht helpen aan goed adres bij jou in de buurt???

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:58

Van die rand heb ik bij mijn eigen zadel ook geen last, wel bij het leenzadel dat een ouder model is.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:50

Ik begreep dat de Country Mill door het hele land komt? Dat uitproberen spreekt me ook erg aan. Hoe gaat dat in zijn werk?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:27

Hij gaat heel ver met zijn ronde dat klopt.
Nadeel is als je zover weg bij iemand wat koopt en er is wat met je zadel, stel je voor hij past niet meer zo lekker omdat je paard zijn rug erg is verandert moet je wel langer wachten of verder reizen om iets opgelost te krijgen. Dan is wel vele malen makkelijker om iemand in de buurt te hebben zitten.
Je betaald bij Country Mill een x bedrag aan voorrijkosten/ paskosten (net hoe je het wilt noemen) je betaald dan tevens een x bedrag aan borg voor het zadel. Als je besluit om het zadel te houden of er een nieuwe voor in de plaats te nemen wordt die borg verrekend met het aankoopbedrag. Ben je niet tevreden over het zadel ben je de voorrijkosten kwijt en krijg je de borg retour bij terug brengen van het zadel (eventuele beschadigingen/reparaties worden verrekend met het borg bedrag).

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 17:47

Oke, dat klinkt goed. Ik heb hier in de buurt nog niet een goede zadelverkoper kunnen vinden helaas. Wat veel mensen deden toen van Triest nog aan het werk was, was een zadel bij bijv. Divoza kopen en dan met paard en zadel naar hem toe in Meppel. Helaas is Van Triest door gezondheidsproblemen min of meer uit de running. Weet ook niet of hij verstand heeft van Massimo's trouwens.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:21

Neem eens contact op met de dealer voor nederland : http://www.bluebalance.nl/
Zij kan je vast wel vertellen waar bij jou in de buurt iemand zit die goed is!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 23:06

Heb even gekeken, de twee verkooppunten die er staan (die hier in de buurt zijn) zijn ruitersportwinkels met leuke spulletjes maar ik heb helaas over beiden een aantal slechte ervaringen met het aanmeten van zadels gehoord dus daar ga ik liever niet naar toe.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 21:37

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 21:46

Hoera! We gaan een Massimo proberen Haha! 15 december komt Herman van de Country Mill passen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:51

Wat goed.
Laat je ons weten of hij bevalt

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:54

Ik dressuur er alleen maar mee! Een heerlijk zadel dat veel steun geeft in de onderrug. De mijne komt van www.greendistance.nl goede service en adviezen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:10

even vraagje tussendoor: is een Massimo Trail ook geschikt voor een wat kortere rug?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:57

Persoonlijk vind ik het zadel aardig lang, dit om beter de druk van het gewicht te kunnen verdelen denk ik.
Dat zou je moeten proberen of een Massimo Trail goed ligt!