Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zo zie ik het

MysticTinker schreef:Ik rijdt niet met bescherming, ik vind het echt niet nodig. Ik vind het juist goed als een paard voelt waar het zijn voeten moet neerzetten. Als ze niet meer voelen dat ze tegen hun voorbenen aan stampen dan gaat ze dat steeds vaker en harder doen, en letten niet meer op waar ze hun benen zetten. Dat vraagt om problemen op de wei.
Als ze eens een paar keer tegen hun voorhoef aan trappen zonder bescherming dan denken ze er weer aan dat ze ook nog achterbenen hebben, dan leren ze beter na te denken waar ze die benen neerzetten, en heb je uiteindelijk minder kans op ongelukkenZo zie ik het
![]()
Als je toch perse bescherming wil gebruiken (bij springen bijvoorbeeld kan ik het goed begrijpen), dan zou ik peeskappen nemen, die vangen de harde klappen goed op. Bandages verzachten het alleen maar.
Er is trouwens geen een bescherming die steun geeft, bandages ook niet, een klein elastisch doekje kan geen 600 kilo opvangen
Uitstrekken weer wel bijvoorbeeld, maar dat gaat toch anders (kop in de lucht, staart omhoog en alle pootjes zo hoog mogelijk te lucht in
), en dan tikt hij zich niet aan.