Wie heeft er ervaring met Zaldi dressuurzadels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Condesa

Wie heeft er ervaring met Zaldi dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:50

Voor het paard waar ik nu mee ga rijden (een 4 jarige PRE-andalusiër hengst) ben ik op zoek naar een ander zadel, aangezien het zadel die ik altijd op mn Andalusiër merrie had liggen een te kleine boommaat heeft.

Nu heb ik een Zaldi New kent zadel aangeboden gekregen en ben zelf niet ervaren met dit merk/zadel. Voor ik dit zadel koop wil ik graag weten wat jullie van dit zadel vinden. Lachen

Dus: is er iemand die ervaring heeft met een Zaldi New Kent?

germie

Re: Wie heeft er ervaring met Zaldi dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:23

Ik, fijn zadel. Ik heb ervaring met de wolgevulde versie. Zadel heeft grote kniewrongen, ik kan er absoluut niet mee spirngen.
Nadeel vind ik wel dat er een soort coating op het leer zit. Ik heb 1 keer met dit zadel in de stromende regen gereden en toen sloeg het zadel grijs uit en was het net of er wat afgegaan was. Maar nadat ik het heb laten drogen en ingevet, zie je er bijna niets meer van. Je ziet het alleen als je een dikke laag vet erop smeer. Daar waar decoating van het leer af is trekt het vet in, de rest blijft glimmen. Maar dit maakt verder voor het zadel totaal niet uit, als je het niet weet zie je het niet.
Ik vind Zaldi zadels aardig dicht tegen de A-merken aankomen. Ze zijn beduidend beter dan Pagony, JC, Rossner, Euroriding.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:01

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 09:55

mijn vriendin heeft er 1 en ik vind het een erg prettig zadel. niet te diepe zit maar wel lekker veel wrong (maar daar moet je van houden)

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:17

Vorig jaar heb ik mijn zaldi new kent verkocht(met flair).
Het zadel lag niet helemaal lekker op mijn paard (boommaat32)

De zit vind ik persoonlijk niet echt lekker zitten>een smalle zit,ik houd meer van een wat bredere zit Lachen

Het is wel een goed kwaliteit/prijs verhouding als je kijkt naar de afwerking.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:24

Er zaten op mijn zadel dikke wrongen op het zweetblad,vond ik niet echt lekker zitten Bloos