[WN] winterdekens

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

winterdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 19:14

Ben een beetje zoekende naar een goed passende deken, heb nu voor Appie een zwarte met zilverkleurig bies in de maat 78. had m bij Euro-Horse gekocht maar het lijkt wel alsof ie toch niet helemaal lekker zit als mn vorige, wat overigens een Zenith was. Dat was ook een 78 maar zat een stukkie ruimer.
Mn zwarte deken is trouwens al een jaar of 2 a 3 oud.

Wat vinden jullie goede dekens en welk merk.

Anoniem

Re: winterdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:00

Ligt er maar net aan wat voor paard je er onder stopt. Milena (fjord) past heel fijn in Harrys horse en Wheather Beeta, maar Wolfje (Paint) past beter in Big D. En morgen haal ik een deken op die Evelien (eurohorse) voor me besteld had; eentje met elastiek bij de schouders en hals. Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:01

Ik zag op de site van Horse Wear dat ze ook Quarter modellen hebben, klinkt intressant.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:44

ik zweer bij Cattleman's dekens. Blijft op beide (Paint en Tinker) het beste liggen. Jammer alleen dat ze daar niet echt een waterdichte van hebben in een neutrale kleur..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:47

Zowel mijn paints als kwpner hebben nu een Powerhorse waterdichte deken op, prima pasvorm met snelsluiting en voor maar 80 euro!!! (te koop oa bij Countrymill in Nijkerk). Zijn er in 150 en 300 gram.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:11

Ik zweer bij de Turtle neck van Evelien (Euro-horse). Super deken, rekt goed mee, geen schuurplekken en waterdicht.
Als ongevoerde regendeken heb ik een BR ook een redelijke pasvorm, maar niet super op de brede schouders van mijn Quarter. Bovenkant kiert een beetje en op de schouders schuurt de deken iets.

breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:45

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:36

Oh, die had ik ook al op het oog, maar Horseware zei mij toen dat hij voorlopig alleen in de USA verkrijgbaar zou zijn ... raaRRRrr ... Waar heb jij hem uiteindelijk gekocht? En hoe duur was hij (mag per pb Knipoog )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 02:24

Zwarte met zilveren bies, zei je? Is dat soms een Harry's Horse Highliner?
Het merk waar ik bij zweer is een bij een Harry's Horse Highliner bij een wat smallere Quarter zoals mijn jongste merrie). Verder ben ik bij een wat oudere en bredere Quarter erg tevreden met een Big D blanket....zowel Zomersheet als wel winterdeken...http://www.blanketbarn.com

Of een Cattleman's....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:30

Ik heb eind vorige week mijn Turtleneck van Evelien (Eurohorse) binnengekregen, en dat is meteen met grote afstand de winnaar van al m'n dekens. Ligt super!

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:54

breaker schreef:
Ik heb net voor mijn brede paint de rambo quarterhorse gekocht.
Het lijkt als of deze voor hem gemaakt is...zo'n goede pasvorm!!

http://www.ramboquarterhorse.com/waterproof.htm

Heb je misschien een foto van jou paard met dit deken op?
Ik zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:19

Sonja schreef:
Ik heb eind vorige week mijn Turtleneck van Evelien (Eurohorse) binnengekregen, en dat is meteen met grote afstand de winnaar van al m'n dekens. Ligt super!

Die zijn er alleen maar in 'dikke' uitvoering hè ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:20

Nee ik heb een dunne nu. Heeft Evelien voor me besteld.
Ik werk liever met onderdekens. Regendek hebben ze bij mij standaard op in het winterseizoen, en afhankelijk van de temperatuur doe ik daar een onderdeken onder. Ik heb ongevoerde katoentjes voor eronder, en dan per 100 gram oplopend zeg maar.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:55

Cassidy schreef:
Zwarte met zilveren bies, zei je? Is dat soms een Harry's Horse Highliner?
Het merk waar ik bij zweer is een bij een Harry's Horse Highliner bij een wat smallere Quarter zoals mijn jongste merrie). Verder ben ik bij een wat oudere en bredere Quarter erg tevreden met een Big D blanket....zowel Zomersheet als wel winterdeken...http://www.blanketbarn.com

Of een Cattleman's....

Nee die zwarte met zilveren bies heb ik een jaar of 3 geleden ook bij Evelien gekocht. Ook een Amerikaans model maar dan merkloos. Opzich gaat t wel maar in verhouding met een ander merk in dezelfde maat is ie een tikkie kleiner. Ik dacht in mijn verbeelding dat ie wat te klein was geworden maar valt mee gelukkig, mijn Appie heeft er geen hinder van.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:56

breaker schreef:
Ik heb net voor mijn brede paint de rambo quarterhorse gekocht.
Het lijkt als of deze voor hem gemaakt is...zo'n goede pasvorm!!

http://www.ramboquarterhorse.com/waterproof.htm

Die bedoelde ik dus ook Ja en dat gaat Appie dr volgende deken worden Knipoog .

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:05

Ik heb net de rambo turnout medium aangeschaft en de pasvorm is geweldig!!! Haha! ook de losse halsdeken (die ongevoerd is) blijft geweldig liggen. Ik heb altijd al een rambo voor de winter gehad maar dit nieuwe model ligt fantasties, ook omdat het met nylon gevoerd is blijft de deken erg goed liggen en schuurt niet...een echte aanrader! en omdat mijn ponnie erg groot is heb ik besloten om een normale te nemen en niet de quarter uitvoering want die gaan niet tot 205...helaas...en ze zijn ook goedkoper dan de quarter uitvoering....suk6 met het zoeken!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:15

Ik had voor Dot HarryHorse regendekens. De dikke (300 grams) lag perfect, de ongevulde, zelfde uitvoering (de duurste uitvoering met extra sterke buitenstof) veroorzaakte een schuurplek op de schoft. Op één of andere manier lag die dus blijkbaar minder.
Verder lagen alle HH dekens op haar wel goed, had ook de vliegendeken van HH. De dikke en de vliegendeken heeft ze mee, maar die dunnere (die door de dikke buitenstof nog erg warm is) heb ik voor de liefhebber nog liggen (maat 205).

Babyreiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:54

Ik had eerst een eurostar deken, echt een super fijne deken maar maat S is te klein voor mijn paard en maat M te groot.
Nu heb ik een goedkopere deken van power horse. Die ligt perfect!