Springschoenen voor achter'benen'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Springschoenen voor achter'benen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 11:27

Ik had een vraag.
Ik zag laatst dat mensen hun springschoenen om de achterbenen doen. Kan dit gewoon of is dit 'eigen idee'?
Zag in de divozagids geen speciale achterspringschoen oid.

Dus hoe zit dat eigenlijk?
Groetjes

sjanien

Re: Springschoenen voor achter'benen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:31

Ik doe zelf ook springschoenen om de achterbenen als ik een marathonwedstrijd heb. Je kunt gewoon de springschoenen gebruiken die je voor ook gebruikt. Alleen soms heb je een maat groter nodig. Ik gebruik het er dus voor dat het paard niet zichzelf bezeert als ze een korte wending of opzij moeten. Dan is er de kans dat ze zichzelf aan de zijkant van hun hoef trappen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:56

Dat kan gewoon. Er zijn geen echte speciale nodig, idd soms enkel een grotere maat. Ik heb ze altijd om, om de kroonrand achter te beschermen (nare ervaring daarmee gehad Knipoog).

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:00

gewoon dezelfde en indien nodig een maatje groter.. Waarvoor zou je het willen doen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 18:06

Ik zag dat zoeens, en dacht: "Goh zou dat kunnen?". Ik wil graag nieuwe springschoenen met bont (lijkt mij comfortabeler), maar vind het zonde om mijn nog best nieuwe BRneopreens weg te gooien. Zou mooi zijn als ie achter pasten. Lachen

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:38

Focussed schreef:
Ik zag dat zoeens, en dacht: "Goh zou dat kunnen?". Ik wil graag nieuwe springschoenen met bont (lijkt mij comfortabeler), maar vind het zonde om mijn nog best nieuwe BRneopreens weg te gooien. Zou mooi zijn als ie achter pasten. Lachen

Maar waarom zou je ze achter om doen als je paard ze niet nodig heeft?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 19:42

Extra bescherming kan nooit kwaad lijkt mij? Ik vind het zonde om er niks mee te doen vandaar.

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:57

Mijn paard heeft achter springschoenen om in combinatie met strijklappen omdat ze behoorlijk strijkt en haar kroonrand kapot zou lopen.
Maar ik zou er zelf niet voor kiezen om ze voor de "fun" om te doen, dat lijkt me een beetje overbodig.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 09:17

Liever overbodige bescherming dan te weinig?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:50

nee dat zou ik ook zeker niet doen, dan kan je je paard wel van top tot teen inpakken en dat zal ie je niet in dank afnemen.. Hoe mee rvrijheid hoe beter en alleen beschermen waar nodig.. Mijn pony had speciale ijzers achter met uitstekende achterkanten, als hij er dan vandoor ging en bokte trapte hij zijn eigen benen flink open. Met de springschoenen eroverheen gebeurde dat gelukkig niet meer. Dat was mijn reden..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 10:01

Mijn paard heeft ook ijzers & strijkt, vandaar dat wat extra bescherming achter geen kwaad kan lijkt mij.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:19

zoals ik al zei less is more.. indien niet nodig zou ik het gewoon niet doen.. En ik denk dat 95% van de paarden met ijzers achter niet zijn benen beschadigd ook niet met strijken, daar zijn strijklappen voor.. Mijn pony had speciaal beslag daar kwam het door.. Maargoed je moet het gewoon zelf weten maar ik zou nooit ergens mee gaan rijden voor de show of zo van ik heb het toch dan doe ik het maar om ook..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 10:22

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het 'voor de show is'? Mijn paard staat tevens op orthopedisch beslag waardoor de ijzers wat te ruim geslagen worden voor betere drukverdeling. Vandaar dat ik sowieso met springschoenen-voor rij. Maar ik dacht, waarom dan niet achter Lachen ?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:02

Ik gebruik ze in de cross ook voor achter, ik heb namelijk een keer gehad dat de kroonrand open lag na een cross. Sinsdien gebruik doe ik ze in een cross ook achter om, als extra bescherming. Maar met gewoon springen heb ik ze alleen voor.

DollySnolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:17

Als je het voor doet om er voor te zorgen dat zn ijzers blijven zitten dan hoef je achter toch geen springschoenen, want daar gaat het aftrappen niet zo makkelijk als bij voor. Misschien bij het springen om de benen tegen de balken te beschermen.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:51

Focussed schreef:
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het 'voor de show is'? Mijn paard staat tevens op orthopedisch beslag waardoor de ijzers wat te ruim geslagen worden voor betere drukverdeling. Vandaar dat ik sowieso met springschoenen-voor rij. Maar ik dacht, waarom dan niet achter Lachen ?

Ik bedoelde niet dat jij dat wel deed maar dat ik het nooit zou doen Knipoog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:54

Oh ok Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:14

Ik doe gewoon de springschoenen vd voorbenen om de achterbenen. Kan gewoon. Lachen