Onderbandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Onderbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 20:59

Hallo,

Ik hoorde laatst dat je, als je bandages gebruikt, onderbandages moet gebruiken. Nu wil ik dus graag een paar onderbandages aanschaffen maar ik heb nog een paar vragen.

1) Zijn onderbandages alleen nodig voor de voorbenen, of ook achter?
2) Wat is slimmer om te kopen; Ik zag simpele onderbandages van vilt, maar ook meer een soort kussentjes. Die kussentjes zijn ook meteen een behoorlijk stuk duurder, maar krijg je dan ook niet meteen dat de benen heel dik lijken? Mijn paard heeft al een vrij korte pijp, en dan worden bandages snel 'proppen'. Wordt dat niet nóg meer met die 'kussentjes'-onderbandages?

Hopelijk kunnen jullie mij hieruit helpen.
Groetjes

LovesHerPony

Re: Onderbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:57

Denk eens aan bandages met vilt erin, deze bestaan ook werken zeer prettig, zal wel iets duurder zijn, maar dat zal je achteraf een hoop werk schelen (vind ik persoonlijk Tong uitsteken )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:40

Niet voor íedere bandage is een onderbandage noodzakelijk. Is de bandage te lang dan kan er altijd een stukje af natuurlijk, dan hoef je ook niet te proppen en struikelt het paard niet over zijn eigen benen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:41

ik gebruik eigenlijk alleen voor de elastische bandages onderbandage, met stal en fleecebandages gebruik ik geen onderleggers

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:51

Ik gebruik Eskadron onderlappen ik had eerst van die rare vilt dingen maar die gingen kapot (de hele bovenlaag kwam ervan af). Ik gebruik ze altijd tenzij het wat warmer is en ik bandageer met fleecebandages.

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:34

Ik heb hele handige bandages van harry's horse. Het eerste stuk is van fleece en het tweede stuk is van elastiek. Geen onderlappen en toch een beetje steun, ideaal Knipoog

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:49

Focussed schreef:
Hallo,

Ik hoorde laatst dat je, als je bandages gebruikt, onderbandages moet gebruiken. Nu wil ik dus graag een paar onderbandages aanschaffen maar ik heb nog een paar vragen.

1) Zijn onderbandages alleen nodig voor de voorbenen, of ook achter?

Ook voor achter
Focussed schreef:
2) Wat is slimmer om te kopen; Ik zag simpele onderbandages van vilt, maar ook meer een soort kussentjes. Die kussentjes zijn ook meteen een behoorlijk stuk duurder, maar krijg je dan ook niet meteen dat de benen heel dik lijken? Mijn paard heeft al een vrij korte pijp, en dan worden bandages snel 'proppen'. Wordt dat niet nóg meer met die 'kussentjes'-onderbandages?

door deze onderbandage;s heb je juist wat minder het propeffect, het is breder en je hebt dus meer bandage nodig voor 1 slag

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:43

Ik heb onderlappen van BR met klittenband,heerlijk Haha!