thorowgood sigma?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

thorowgood sigma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 20:50

Hebben jullie wel eens van dit model van Thorowgood gehoord? Ze verkopen deze zadels bij de decathlon voor 180 euro. Nu heeft thorowgood best wel goede kunststof zadels, maar dit vind ik toch wel extreem goedkoop.

Wie heeft er ervaringen met dit zadel?

LovesHerPony

Re: thorowgood sigma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:11

Ik heb er 1 gehad, ik vind het goede kwaliteit = prijs, het zijn geen zadelmarkt zadeltjes, maar ook geen toppers, ik vind ze persoonlijk fijn rijden gaan goed mee, alleen wel uitkijken met muizen Tong uitsteken (ivm gaten)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:13

Had het zadeltje idd ook gezien bij de Decathlon,
heb iemand geweten die hem had en hij was helemaal niet snel versleten (nu nog steeds niet Nagelbijten / Gniffelen)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:43

Het is maar wat je extreem goedkoop vindt. Jullie zijn gewend aan kunstmatig hooggehouden prijzen. Dat wil niet zeggen dat het zoveel kost om een kunststof zadel te maken en zegt geen klap over kwaliteit.
Thorowgood zadels, ongeacht model, zijn van de kwaliteit die je kunt verwachten van een kunststof zadel. De meeste gaan jaren mee. Een vriendin van me gebruikt alleen dit merk en die worden intensief gebruikt (uren lange buitenritten door de bergen, elke dag) en vertonen nauwelijks slijtage. De eerste die ze heeft moeten vervangen was meer dan tien jaar oud.
Goedkope lederen zadels gaan niet zo lang mee.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 23:01

Dat is info waar ik wat aan heb. Ik zoek een zadeltje voor een kleine pony, waar dus ook kleinere kinderen op gaan rijden. Dus dan is het gewicht belangrijk. Aan de andere kant moet het wel robuust zijn, want kinderen laten wel eens iets vallen, vergeten op te ruimen. enz enz. Dus ik wil er geen vermogen aan uitgeven. Maar het moet aan de andere kant ook goed op de pony liggen. En dat is natuurlijk het belangrijkst

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:13

Ik denk dat het een goed keuze is. Ze kunnen tegen een stootje. Ik vind ze ook prettig ruw, niet zo glibberig.
Er zijn verschillende boomwijdtes te krijgen. Ervaring leert dat "medium" op veel paarden en ponies past. Je kunt best passen met een heel dun kleedje (t.shirt ofzo) eronder, zodat je het niet vies maakt, dan kun je het terugbrengen als het niet past.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:13

Ik heb zelf ook een thorowgood zadel alleen dát model ken ik nog niet ... ik vind ze heel fijn zitten en ondanks dat ik er niet zo'n diepe zit op heb zit ik toch heel stevig!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:34

Het Stigma (goedkoopste Thorowgood) model is op zich wel redelijk oké, maar de Maxam (middel) of Griffin (duurste) vind ik net iets beter qua pasvorm en duurzaamheid.

Maar waar jij hem voor wilt gebruiken, zal hij wel volstaan.

Tegenwoordig hebben ze T4 & T6 modellen zag ik op hun site.