omdat mijn hafje vanwege de artrose alleen nog maar geschikt is voor buitenritjes, staat ze nu zonder deken in een lekkere wintervacht. Het probleem is alleen, dat die lange haren elke keer vast zitten tussen de gespen van de (dressuur)singel, en dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar. Ik heb de wintec pro, met ook een wintec singel. Weet iemand een oplossing? een type singel waarbij dit niet mgelijk is?
Er zijn ook dressuursingels waar de gespen niet uitsteken, maar waar er nog een stuk van de singel onder zit. Zelf heb ik de anatomisch gevormde singel van Thorowgood en die bevalt mij erg goed. Heb even snel een plaatje gezocht als voorbeeld wat ik bedoel (gaat om de 2e en 3e singel natuurlijk!): http://www.thorowgood.com/nederlands/ac ... dres_girth
een bontje eronder doen kan ook de oplossing zijn idd. Er zijn genoeg andere goede singels waarbij het niet mogelijk is dat de haren tussen de gespen komen. Het afscheren op dat ene plekje lijkt mij een beetje lelijk
ik heb nu ok al een klein stukje materiaal onder de gespen, maar in die dikke vacht is dat gewoon niet genoeg. de gemiddelde neopreen singel is volgens mij niet veel anders dan wat ik nu heb.
dat doe ik ook altijd hoor, maar ik heb er al haar tussen zitten als ik hem op het eerste gaatje doe. Het is wel en haf met ene giga teddybeervacht. Ik denk zelf aan een singel met een lusje boven de gesp waar de stoot doorheen moet. die van mij heeft dat niet, alleen een klein stukje materiaal onder de gesp.
Probleem heb ik ook bij het mentuig van m'n shet. Ik heb gewoon een stukje (10 bij 10 cm) van een oud dekje geknipt en doe dat tussen de gesp en de buik.
ik heb dat probleem ook gehad, maar vond het zonde om een nieuwe singel te kopen. Toen kreeg ik de tip, knip de bovenkant van een oude sok en doe die er omheen. En het werkt:)
Ik zou gewoon goed kijken/opletten dat je alle haren eerst goed naar achteren doet, terwijl je de singel al bij de buik hebt en daarna singel je hem aan, dan controleer je even of er geen haren tussen zitten, desnoods trek je nog iets aan de singel terwijl hij is aangesingeld en kijk je of alle haren naar achteren zitten.
Ik heb een dressuursingel met flapjes over de gespen, hier kunnen geen haren tussen gaan zitten. Dit is de singel zoals hierboven in de link staat. De singel is overigens te koop.