Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kler schreef:idd gewoon ff terug gaan. Maar het hoeft niet zo te zijn dat je het zadel scheef gekregen hebt. Het kan ook scheef geworden zijn doordat jij scheef zit of je paard scheef is.
Citaat:ik kan me haast niet voorstellen dat ik scheef zit. Krijg toch geregeld les. Lijkt me dat het wel moet opvallen als ik scheef zit en heb nooit wat gehoort.
Lalidan schreef:Nieuwe zadels zakken altijd iets in in de vulling. Als jij/je paard dan scheef is/zijn, dan zakt de vulling al vrij snel scheef in ja.
pmarena schreef:Zadels blijven handwerk dus het kan altijd gebeuren dat een zadel scheef is bij aankoop. IMO. is het zo dat als je binnen een half jaar merkt dat je zadel echt scheef is , je gewoon altijd een nieuw zadel moet krijgen. Zou toch te gek zijn als je het al binnen een half jaartje scheef rijdt
Is de verkoper het zadel ook zelf komen passen destijds / is het paard bekeken ? Dan hebben ze vantevoren kunnen zien waar het zadel op terechtkwam.
Beste dat je kunt doen is zelf even de tijd ervoor nemen om het zadel door te meten , de paarden-fysio o.i.d. laten komen om paard en zadel te bekijken , en de verkoper van het zadel laten komen.