Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Supertje schreef:De Stubben Maestoso vind ik juist een enorm diepe zit hebben en heel veel wrongWat je zegt, die voorkant, daar hebben meer mensen last van. Een stalgenootje had ook een Maestoso en had hetzelfde probleem, ik ook als ik erop ging zitten, de kamer is extreem hoog en bol.
Ik heb zelf een Stubben Avalon, minder diepe zit (voor een dressuurzadel een behoorlijke vlakke zit), en heel weinig wrong. De achterkant van de lepel is vrij breed, maar het zadel heeft een hele smalle 'taille'. Door dat smalle middenstuk en weinig wrong heb je heel veel contact.
Ik moest zelf zo'n zadel hebben, ik kan vanwege mijn rug niet in een diep zadel zitten, en bovendien heb ik een paard wat bovenop zowat plat is en enorme schouders heeft, met veel wrong en een breed middenstuk steken mijn benen zowat recht opzij
germie schreef:Bij elk zadel kun je de wrong aan laten passen. Mijn Maestoso heeft een iets kleinere wrong voor dan normaal en achter zit ook een wrong. Het zadel heeft wel een vrij diepe zit, maar absoluut niet dwingend en het is het enige dressuurzadel tot nu toe die ik gevonden heb waar je ook nog mee kunt springen.