Werkt van Triest uit Meppel nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tesj

Werkt van Triest uit Meppel nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 19:21

De winkel is leeg. Maar is hij ook helemaal niet meer aan de slag als zadelmaker?
Heb goede ervaring met hem bij m'n paard. Zou graag mijn zadel nog eens laten controleren. Wie weet er iets??
En anders:
Wie heeft er goede ervaringen met een zadelmaker in dezelfde regio? (meppel en omstreken).
Alvast bedankt voor lezen/reactie Doei!

Jeskim

Re: Werkt van Triest uit Meppel nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:58

Volgens mij werkt hij niet meer. Ik heb gehoord, lees: ik weet het niet zeker, dat hij een ledemaat is verloren door diabetes..

Bij Steenwijk, in Zuidveen ofzo.. zit Tom van de Brink?? Ik geloof dat hij zo heet. Hij is leerling geweest bij Van Triest geloof ik..
Verder heb je nog in Nijeholtpade Harry van de Bosch, daar ga ik zelf naar toe..

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:06

Van Triest ligt volgens mij nog steeds in het ziekenhuis.
Hij werkt(e) samen met Venema uit Wijnjewoude. Die heeft daar dus ook een tuigmakerij.
Ik krijg als het goed is deze week een aangepast zadel van hem.
Ik heb veel lovende verhalen over deze man gehoord en ik heb het idee dat hij echt ouderwets vakwerk afleverd!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:09

Krijg woensdag Venema om de zadels te controleren, volgens hem is Van Triest aan het revalideren.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:10

Aart heeft een teen verloren door diabetes, hij woont nu in Ruinerwold, staat open voor telefoontjes (zijn gewone, "oude" nummer!) en heeft zijn werk voorlopig doorgegeven aan Venema te Wijnjewoude.
het ligt wel in de bedoeling dat hij in de toekomst zelf weer aan het werk gaat.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:20

Hallo iedereen,

Aart woont bij mij in het gebouw, en heeft niet een Teen verloren, nee was dat maar zo..
Zijn been is geamputeerd... Verdrietig Hij krijgt nu hulp, en zijn woning hier word compleet aangepast.
Zijn hondjes heeft hij niet meer, die zijn naar famillie.

Hij vertelde mij voor zijn operatie dat ik m'n zadel gewoon kon brengen, en dat hij zijn oude nummer behouden zou.
Toen liep hij nog..Ik weet dus niet hoe het nu is.

Mischien kan ik morgen of overmorgen eens vragen wat hij nu wil gaan doen, en hoe. Dan kan ik jullie meer vertellen.
Er gaan veel enge verhalen rond, ik denk dat aart dit zelf het beste weet. Knipoog

Jullie horen nog van mij.!

Groetjes

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:41

Jeetje, dat wist ik nog niet.................. het was dit voorjaar na die teen aardig onder controle, wat is het dan weer hard achteruit gegaan! Ik ben deze zomer nog bij Venema geweest en die zei er ook niks over. Wat vreselijk voor Aart!
Als je hem ziet wil je hem dan alsjeblieft beterschap wensen en de groeten doen van Ted en Nynke uit Opende? En dat hij nu toch ECHT wat beter voor zichzelf zorgen moet?
En zijn hondjes ook nog bij hem weg.................. Ach gut Dan blijft er ook niet zoveel meer over.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 04:31

Tom v/d Brink is een idd een oudleerling van dhr. van Triest, hij zit in Nijeveen, da's tussen Steenwijk en Meppel.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:06

Wat is er met Feike gebeurd dan?
Die werkte al een paar jaar bij hem, en zou nu bij Venema aan de slag.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:22

Van Triest woont en werkt idd niet meer in meppel.
De laatste keer dat we bij hem waren zat hij al in zijn nieuwe werkplaats.

Venema neemt het een beetje van hem over en feike werkt nu ook niet meer bij venema.

Tom vd brink heeft trouwens niet zo lang bij van triest gewerkt als leerling (2 jaar ongeveer dacht ik).

Donderdag gaan we langs bij van triest maar hij werkt nog niet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:39

Wat ik van Feike heb begrepen is dat hij zelfstandig werkt nu. Hij is half augustus bij mij geweest om m'n zadels te doen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:50

Van Triest is voorlopig nog aan het revalideren
zijn been is tot onder de knie afgezet Verdrietig
Venema neemt zijn zaken waar, en de honden van Van Triest (Joris en James) zijn ook bij Venema
volgende week ga ik hem bezoeken, en tevens mijn zadel ophalen
Linky, ik zal de groeten doen van jullie, dat vind ie vast leuk Haha!

Feike heeft 7 jaar bij van Triest gewerkt en werkt nu zelfstandig
Tom v/d Brink heeft net zoals Taffy zegt 2 jaar bij van Triest gewerkt

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:21

Unamie: heeft Venema jouw zadel aangepast?
Momenteel krijg ik een beetje schoongenoeg van Venema, hij komt zijn afspraken niet na.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:27

Vajramani schreef:
Momenteel krijg ik een beetje schoongenoeg van Venema, hij komt zijn afspraken niet na.

Naja, als je er een beetje bij nadenkt, die beste man heeft het smoordruk nu meneer van Triest in de lappenmand ligt!
Verder zit hij ook met privéproblemen. Hij neemt qua tijd alle ruimte (ik wacht al met al ook al 7 weken) Maar ik heb het er wel voor over! Hij levert (voor zover ik weet) vakwerk en daar wil ik best een tijdje voor wachten.

Kan best zijn dat ik wat aanvallend over kom, niet mijn bedoeling, maar ik wilde het toch even melden Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:28

Inderdaad Venenma heeft nu al 5 maand mijn zadel, we horen niets meer van hem, terug bellen ho maar, ik heb mijn zadel tussendoor 1 keer terug gehad, maar die was volledig verklooit door venema, heb gezecht dat ik hem in de OUDE staat weer terug wou, dat is nu 4 maand geleden. mijn man is het zat en gaat als we deze week nog steeds niets horen het zadel en ons geld halen bij venema,

ik raaad echt iedereen echt af bij venema een zadel te brengen, wat een waardeloze vent vind ik dat. tja sorry ben hem echt beu,

tevens zat venema bij van triest in de leer, hij heeft een heel andere manier van werken als van triest en kan echt niet aan die man tippen, ons zadel is gebracht toen van triest juist weer opknappende was. 2 zadels zijn prima gemaakt onder de begelijding van van triest. maar de laatste is dus gedaan zonder de kijk van van tries ten dat is goed te zien.

ik ben van plan om naar tom van de brink of naar feike te gaan, daar hoor ik alle bji goede verhalen over,
Laatst bijgewerkt door dobbel op 05-11-07 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:30

Dat hij het druk heeft ok. Maar dan moet hij niet alles tegelijk aannemen. Ben laatst bij hem geweest en volgens mij ziet hij door de 'zadels' het bos niet meer.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:37

Heb telefonisch gesproken met van Triest en hij zat op het moment dat ik hem sprak nog in het revalidatie centrum. Hij dacht niet eerder dan eind dit jaar (maak er maar janauri van) weer wat te kunnen doen. Erg vervelend hoe alles loopt voor die man.

Zelf ben ik momenteel uitgewijkt naar Tom vd Brink en dat bevalt tot nu toe goed. Venema heb ik het niet zo op en daarnaast ook nog een heel eind verder weg en langere wachttijden.

Maar uh straks ga ik wel weer terug naar van triest!

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:45

Hmm...toch wel erg raar hoor.
Ik heb vanmiddag Venema nog gebelt, ik wilde weten hoe het met mn zadel stond. Hij zal het vrijdag brengen.
Ik kreeg eerst zn vrouw aan de lijn (hij was er niet) en ik moest een half uurtje maar weer even bellen.
Nog geen 5 minuten later belde hij mij met deze mededeling! Dus ja, dat over "terug bellen" gaat niet op.

En dat hij zadels verkloot? Ik ken nu 3 mensen in mijn omgeving die nét Venema bij hun zadels hebben gehad en die zijn alles behalve negatief!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:37

Ons zadel is vannacht gejat, zouden woensdag Venema krijgen om het na te laten kijken. Kan ik nu ook wel afbellen. (Sorry effe off-topic maar ik baal als een stekker)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:02

Dat is zeker balen melkbus Boos!
waar had je het zadel liggen, en welk merk was het?

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:14

Zadel lag in pensionstalling in een afgesloten zadelkamer in een afgesloten zadelkist. Het was een Ainsly Competitor dressuurzadel. Nu moeten we druk op zoek naar een andere want dochter heeft zaterdag wedstrijd.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:19

Annemariet schreef:
Ik heb vanmiddag Venema nog gebelt, ik wilde weten hoe het met mn zadel stond. Hij zal het vrijdag brengen.
Ik kreeg eerst zn vrouw aan de lijn (hij was er niet) en ik moest een half uurtje maar weer even bellen.
Nog geen 5 minuten later belde hij mij met deze mededeling! Dus ja, dat over "terug bellen" gaat niet op.

En dat hij zadels verkloot? Ik ken nu 3 mensen in mijn omgeving die nét Venema bij hun zadels hebben gehad en die zijn alles behalve negatief!

Jij kan wel zeggen dat terug bellen gaat niet op, waarom worden wij dan niet terug gebeld, en dat mijn zadel verkloot is is wel degelijk zo, kan je 3 mensen hebben die positief zijn, ik en ik ken nog iemand die het niet zijn,
ga niet mijn ervaring afschuiven als onzin, want het is MIJN eigen ervaring, dus niet van horen zeggen.

Ik hoop dat van triest ooit weer echt aan het werk komt, maar ik heb er een hard hoofd in.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:33

hoi hoi,

toevallig wilde ik gister een topic plaatsen, maar nog geen tijd voor gehad.
Mijn zadel ligt al 6 maanden bij van triest een maand nadat mijn zadel daar terecht is gekomen, belande van triest in het ziekenhuis.
Ik heb gisteren die beste man gebeld, venema, En die kon dus mijn zadel niet meer vinden. Dus ik vrees het ergste dat mijn zadel gewoon weg is. Dat ding zat zo lekker, dat ik hem eigenlijk niet wil ruilen voor een ander... dus ben benieuwd,,, Hij zou vandaag terug bellenn

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:47

dobbel schreef:
Annemariet schreef:

Jij kan wel zeggen dat terug bellen gaat niet op, waarom worden wij dan niet terug gebeld, en dat mijn zadel verkloot is is wel degelijk zo, kan je 3 mensen hebben die positief zijn, ik en ik ken nog iemand die het niet zijn,
ga niet mijn ervaring afschuiven als onzin, want het is MIJN eigen ervaring, dus niet van horen zeggen.

Ik hoop dat van triest ooit weer echt aan het werk komt, maar ik heb er een hard hoofd in.

Heb ik ergens neergezet dat ik jou verhaal onzin vind dat? Enneh, misschien zou je hem wat vaker moeten bellen? Ik heb namelijk ook 3x gebelt en toen ging hij toch echt zn best doen.

Verder: 3 positieve ervaringen wegen voor mij zwaarder dan 1 negatieve. Mijn ervaring schrijf ik vrijdag hier wel!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:27

Meneer venema is wel mooi mijn zadel kwijt :s