Verschil werking lage en gecombineerde neusriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Verschil werking lage en gecombineerde neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 18:17

Ik vraag me dus af wat het verschil is tussen een lage en een gecombineerde neusriem in hun werking. Kan iemand me dit vertellen?

#Ymke#

Re: Verschil werking lage en gecombineerde neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:25

Als ik het goed begrepen heb ( Haha! ) ligt het bit bij een lage neusriem stiller in de mond.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:00

Een gecombineerde neusriem is eigenlijk alleen om de mond dicht te houden. Het houd het bit iets, maar heel weinig, stiller in de mond dan een hoge neusriem, die alleen de functie heeft de mond dicht te houden. De lage neusriem houdt het bit al een stukje stiller in de mond en is er ook voor zodat (vroeger tenminste gebruikt) teugels ook aan de neusriem kan doen om het sturen te vermakkelijken.

teska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:00

Een lage neusriem heeft als werking dat er bij gebruik wat meer druk onder op de neus komt waardoor het paard makkelijker nagevelijk omlaag kan leren lopen(als het omhoog komt zorgt de neusriem voor minimale druk), daarentegen zorgt een gecombineerde neusriem ervoor dat het bit op zn plaats word gehouden en voor druk wat hoger op de neus, waardoor het paard meer op het bit gereden wordt.