anky zadel diepe zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fury

anky zadel diepe zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 11:09

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de anky zadels en dan vooral de zit. Ik kan namelijk prima rijden op een 17inch zadel, 18 inch schuif ik meestal alle kanten in op (om het zo maar te zeggen Haha! ).
Maar heb een tijdje op een zadel gereden met heel diepe zit waar ik later achterkwam dat deze een 18inch was. Dus ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een ankyzadel, hoe de zit uitvalt en of het de moeite waard is voor mij om een 18inch te proberen. Deze kan ik misschien een tijdje gebruiken van iemand alleen het ophalen is behoorlijk! ver weg.
Zadel past wel op het paard, heeft precies zo'n zadel opgelegen. Dus dat durf ik wel aan, al laat ik het nog een keer goed nakijken.

Esther_

Re: anky zadel diepe zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 23:54

Zadels met een diepe zit vallen meestal een halve maat kleiner. Maar ik denk dat een 18 inch dan voor jouw te groot is.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:38

Ik zelf heb een Anky zadel maar de maat weet ik niet.
Want ik heb het zadel bij mijn paard erbij gekocht Bloos
Staat dat ergens op het zadel vermeld?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:06

Ik heb een paar maanden geleden een Ankyzadel gekocht (de classic smooth). 17 1/2 inch.
Ik vindt het zelf een erg fijn zadel. De mensen die op m'n paard hebben gereden zijn er ook altijd positief over.
Het zadel valt normaal. Bij vhz zadels heb ik ook altijd 17 1/2 inch. M'n vorige dressuurzadel ook.
Ik zou het gewoon een keer proberen dan kom je er vanzelf achter welke maat je nodig hebt.