[WN] Synthetisch westernzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chidais

Synthetisch westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 10:42

kan iemand mij vertellen of er in synthetische zadels ook bredere bomen verkrijgbaar zijn, voor mijn wat bredere quarter horse?
en weet iemand winkels in de buurt van Limburg (B) waar je deze kan vinden?

Ik had namelijk graag een synthetisch gehad omdat die een pak lichter zijn, en ik moeilijk kan heffen doordat ik mijn schouder een paar jaar geleden gebroken heb.
Maar nu heb ik horen zeggen dat er in die synthetische westernzadels geen bredere bomen te vinden zijn, die op (wat bredere) quarter horses passen??

MVG Daisy
Afbeelding

8nnemiek

Re: Synthetisch westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:13

Misschien kun je dit het beste vragen in het western subforum Lachen
Welk synthetisch zadel had je in gedachte? Een bepaald merk? Ik heb daar niet zo veel verstand van, ik kom ze weinig tegen. Wel weet ik dat wintec kunststof westernzadels heeft met een erg fijne kwaliteit voor dat geld.
Zelf heb ik een barefoot arizona (in mn profiel staat wel een foto), die zijn ook een heel stuk lichter (ik kan zelf ook niet zo veel tillen) en ze vormen helemaal naar het paard, ideaal dus voor ronde paardjes Lachen

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:46

HAR -> WN-TR

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:54

.
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 08-01-26 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:12

De echte Wintec is er idd in 2 verschillende wijdtes, maar wat die breedte precies is zul je aan de fabrikant moeten vragen.
En dan nog is het zeer moeilijk om in te schatten of het zadel dan goed gaat liggen. Dat is nl van meer dingen afhankelijk en kun je eigenlijk alleen zeggen als je de kale bomen op je paard kunt leggen.
Wintec is iig een kwaliltatief goed merk.

Verder zou ik idd eens in de al eerder genoemde boomloze zadels duiken Haha!
Die zijn ook licht en in veel soorten, kwaliteiten en dus ook prijzen te vinden.

Chidais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 15:13

@MarliesR:
ja had ik ook al op de site van Wintec gezien.
Probleem winkels waar ze bv Wintec dressuur/jumping zadels verkopen, beweren dat ze niet aan die All Rounder kunnen geraken? Boos!
Net hetzelfde met de Tex Star van Garland trouwens...

Dus als iemand een winkel weet? of iemand zo'n synth. zadel heeft dat ik eens zou mogen passen op onze Chidais...Dan zou ik eventueel nog online kunnen bestellen.

@DubbelDun:
Boomloos heb ik idd ook al aangedacht...
Maar blijkbaar niet zo'n goede optie voor +80kg?
En mijn broer zal nl ook op haar gaan rijden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:29

En mannen en boomloos gaan niet samen ?? Haha!

De meningen over boomloos en een wat hoger gewicht geeft vaak reden tot discussie, maar er zijn genoeg mensen met een 'tikje meer' waar de paarden hen al jaren heel gezond ronddragen.
Het is meer hóe je rijdt als dat het gewicht waarmee je rijdt telt (alles binnen redelijke grenzen natuurlijk Haha! )
En een slecht passend boomzadel doet met hetzelfde gewicht meer kwaad als een minderdrukverdelend boomloos zadel.