Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Daar slijt je paard nogal van (koper is giftig). alja schreef:rij al jaren met koperen bitten en beugels en ik vind de kwaliteit net zoals gewone metalen spullen

alja schreef:rij al jaren met koperen bitten en beugels en ik vind de kwaliteit net zoals gewone metalen spullen

Marloez schreef:Knap van je als je het voor elkaar krijgt een bit te breken..
Mij lijkt verder niet dat het zwakker is hoor. Iig niet zo zwak dat het breekt. Bij beugels kan ik het me nog voorstellen, omdat daar aardig wat druk op kan zitten. Maar wat voor druk heeft een bit nou te verduren. Je hangt je paard er niet aan op lijkt me.
Ook bij RVS?

kjoetie schreef:ja het gaat mij puur om het kleurtje. Ik heb een hoofdstel met gouden fournituren en dan vind ik een zilverkleurig bitje zo lelijk

kjoetie schreef:Ik hoor net van een vriendin een tweetal negatieve ervaringen met zowel goudkleurige beugels als een bit. Beiden braken veel sneller dan gewone. Hebben meer mensen die ervaring?
MISTRAL94 schreef:Ja door metaalmoeheid zou het idd wel kunnen breken maar dan ben je volgens mij wel heel wat jaartjes verder...