Het zadeldrama

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Het zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:55

Ik ben toch stiekem aan het kijken voor een ander zadel. Volgens de zadelmaker ligt hij goed maarik vind hem té gemakkelijk schuiven en sja vind het gewoon niet mooi er uit zien hoe het nu ligt!

Iemand met dit zadel bekend?
Harry's Horse® Lederen dressuurzadel
(HH2860062)Net afgewerkt lederen middenklasse zadel, met een diepe en zachte zit. Voorzien van ingebouwde voorsingel en zacht gevulde kussens.
Voorzien van een verwisselbare boom.
Afbeelding
Of deze:
Economic dressuurzadel
Een sterk en goed zadel voor een gunstige prijs.
Gemaakt van glad leder met een extra diepe zit.
Afbeelding

En wat is jullie ervaring met http://www.zadelmarkt.nl? Ze hebben die zadels echt supergoedkoop maar wel met garantie, wat moet ik me er van voorstellen qua kwaliteit?
Daar leek dit me een mooi en fijn zadel namelijk:
MERANO Dressuurzadel

TORONTO

Compleet met
- Leren singel met elastiek
- Leren beugelriemen
- Roestvrijstalen beugels

Beugelriemen kunnen onder zweetblad bevestigt worden. Speciaal voor friezen, haflingers en andere brede paarden. Dikke kussens voor stabiele ligging en fijne en zachte zit. fijne kniewrongen die u been goed op de plaats houden

Leverbaar in 17 en 18 inch.

2 JAAR GARANTIE

Ik heb een haflinger.. Niet een hele brede maar van boven is ze (voor velen echt verbazingwekkend) breed Tong uitsteken Dus wat dat betreft zouden beide zadels kunnen
Laatst bijgewerkt door __Marije__ op 01-11-07 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Re: Het zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:57

Zadelmarkt zou ik niet voor gaan
En die eerste die je hebt uitgezocht.. tsja het is een zadel, maar wel t goedkoopste van t goedkoopste.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:58

Zadelmarkt zou ik niet voor gaan. Je kunt de zoekfunctie daarvoor gebruiken, en dan kom je veel tegen over de zogenaamde kartonkwaliteit.

Ik zou gewoon een goede zadelpasser laten komen, en dan eens gaan kijken welk zadel het beste op de rug van jouw paard past. Neem in ieder geval een passer met veel ervaring en die de tijd neemt Lachen

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:59

Ik zal eens gaan zoeken had namelijk gehoord over zadelmarkt maarja dan wil je toch weten hoe en wat Knipoog
Die andere.. sja ik weet dat het een goedkoop zadeltje is maar als hij goed op de rug van Promiss ligt is het goed.. Helaas een arm studentje die niet veel geld heeft Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:03

Ga langs een goede zadelmaker/ruitersportzaak en laat je daar adviseren en bestel daar. Je kan beter nu teveel geld uitgeven dan een verkeerd zadel op het rug van je paard want dat betekend kosten aan de rug van je paard en je moet alsnog een ander zadel.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:03

Ik zou niet voor de merano gaan wij hebben hem ook gehad en verkocht zag er goed uit alleen zodra je paardje een beetje veranderd in bouw dan kan hij niet worden aangepast. Ik zou eerder voor een wintec gaan dan een harry horse. Succes met je keuze.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 10:06

@Lytse2003: Ik heb op dit moment een Wintec, maar die ligt dus niet goed. Natuurlijk komt er een zadelmaker bij als ik een nieuw zadel wil maar ik wil wel van tevoren even een aantal zadels in mijn hoofd hebben die de zadelmaker dan bijvoorbeeld mee kan nemen (of een soortgelijk zadel, maar dan weet hij in ieder geval waar ik een beetje naar zoek)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:08

als je niet teveel te besteden hebt, kies dan liever voor een tweedehands (derdehands, vierdehands, whatever) MERKzadel. vraag een goede zadelmaker de zadels op je paard te passen. ik heb goede ervaringen met John Kool. zijn nr. kun je via pm van me krijgen als je wilt. succes!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:18

Ik heb ook ooit een Merano gehad. En ik heb em ook weer vrij snel door verkocht.
Het leer doet idd wel karton achtig aan..
Bovendien vind ik de zadels erg glad.. ik gleed van links naar rechts en van voor naar achter, terwijl ik best een vaste zit heb..

Verder moet je natuurlijk zelf weten wat je koopt, en als jij een zadel koopt van de zadelmarkt vindt ik dat prima..

Persoonlijk koop ik er geen zadel meer.
Wat ze zeggen over dezelfde kwaliteit als de top-zadels is niet waar!!!
Vaak zijn de zadels scheef, let daar heel goed op!
Heb ik met eigen ogen gezien, zelfs mijn man zag het.
Het leer neemt ook geen vet of olie op.. en is zeer stug.

Persoonlijk zou ik dan gaan voor en 2e hands voor leuk geld.
Voordeel hiervan is dat het zadel al ingereden is..

Voor dat geld wat je betaald kan het een leuk zadel zijn, maar ik denk dat je ervan terug komt! Dan nog liever de HH..

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:38

Nog een tip om op te letten: Kijk of de stijgbeugelriem haken niet te ver naar voren bevestigt zijn maar juist redelijk ver naar achter zodat je hak automatisch onder je heup komt te liggen dan heb je meer ballans! je ziet vooral bij veelzeidigheids zadels dat dit niet goed is dan zit je als of je op een stoel zit (dus niet met je hekken onder je heup)

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:35

Ik zou ook zeker geen zm zadel kopen!!! Ik heb er ooit een gehad, het zadel was scheef en het leer voelde als karton, en een paar dagen later had mijn paardje rugpijn........Nee nooit meer voor mij!

ik zou ook voor een tweedehands merk zadel gaan

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 14:29

Maar is er iemand die ervaring heeft met de HH? Want dat lijkt me gewoon wel een mooi zadel Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:34

Maar een HH zadel wordt in sommige 'echte' ruitersportzaken verkocht, en waarschijnlijk met garantie en een pas service..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:52

femmefatale1 schreef:
Ik heb ook ooit een Merano gehad. En ik heb em ook weer vrij snel door verkocht.
Bovendien vind ik de zadels erg glad.. ik gleed van links naar rechts en van voor naar achter, terwijl ik best een vaste zit heb..

Zelfde hier. Ik kom daar nóóit meer voor een zadel.
Al gauw na mijn merano heb ik een wintec gekocht, de Isabell Werth. Je zegt dat je nu een wintec hebt, bevalt die verder wel goed? Het kunstof bedoel ik dan.

De Isabell Werth is namelijk een heel ander type zadel en mijn ervaring is dat ie erg mooi ligt op ronde paarden. Ik had hem ook op een haflinger..

HH zadels.. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, heb er verder geen ervaring mee. Maar ik geloof dat Kentaur, Rossner en JC ook in die prijsklasse liggen? Dan zou ik sneller naar zo'n zadel gaan kijken nog..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 14:57

Het kunststof bevalt me in principe wel goed alleen vind ik het nadeel van de wintec dat de zadels vrij "vlak" zijn waardoor je eerder in een stoelzit komt (dit kan trouwens ook komen omdat de beugelhaken vrij ver naar voren zitten)
Maar dan is de Isabell Werth ook het proberen waard dus!

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:26

Merano? Nooit kopen!

Ik heb er ook 1, ben em aan t verkopen ,maar tis slechte kwaliteit.
Ik koop iig niets meer van ZM, er zijn beter merken...

Groetjes

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:28

lytse2003 schreef:
Ik zou niet voor de merano gaan wij hebben hem ook gehad en verkocht zag er goed uit alleen zodra je paardje een beetje veranderd in bouw dan kan hij niet worden aangepast. Ik zou eerder voor een wintec gaan dan een harry horse. Succes met je keuze.

idd. Mijn merano was na een half jaar niet-passend meer,
terwijl ze maar een klein beetje is veranderd.
Nu ze wel veel is veranderd, past mijn wintec uiteraard nod steeds.

Wintec Pro is een echte aarader en past op bijna alle pony's én paarden!

Groetjes!

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:30

femmefatale1 schreef:

Verder moet je natuurlijk zelf weten wat je koopt, en als jij een zadel koopt van de zadelmarkt vindt ik dat prima..

Persoonlijk koop ik er geen zadel meer.
Wat ze zeggen over dezelfde kwaliteit als de top-zadels is niet waar!!!
Vaak zijn de zadels scheef, let daar heel goed op!
Heb ik met eigen ogen gezien, zelfs mijn man zag het.
Het leer neemt ook geen vet of olie op.. en is zeer stug.

Persoonlijk zou ik dan gaan voor en 2e hands voor leuk geld.
Voordeel hiervan is dat het zadel al ingereden is..

Voor dat geld wat je betaald kan het een leuk zadel zijn, maar ik denk dat je ervan terug komt! Dan nog liever de HH..

idd! Myne is dus ook scheef...
De zweetbladen. De een zit meer naar voren dan de ander
(Te zien vanuit bovenaf)

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:42

ok ik heb daar ook veel brol in handen gehad toen ik ging kijken voor een zadel, maar ik heb een rechte merano hoor (wat blijkbaar een uitzondering is) en het leer is ook prima van de mijne...
Ik geloof jullie echt wel hoor, maar de mijne ligt op mijn pony nog steeds als gegoten. Ik heb ook geen last van schuiven enz...

Al bij al is het wel goed uit je doppen kijken bij ZM! Dus als je er niet genoeg van kent, kan je beter een passer laten komen ipv naar ZM te gaan !

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:47

ik heb een merano. vreselijk! niet dat het niet past ofzo, maar egt lkkr zit hetniet, en telkens is er iets kopat!

eerst ging de verf eraf. dus zij terug naar zadelmarkt. kregen andere mee. toen was hij ingescheird zeiden dat er geen garantie was op de stikselzus naar de zadelmaker gebracht... en nu begind de verf weer af te bladeren! rij hem nu maar gewoon "op". (heb nu wel een baseline stard 2e hands niet egt super..mja )

dus niet naar de zadelmarkt! wil je al die elede besparen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:52

Ik heb nog een net dressuurzadel te koop voor je die op mijn Haf heeft gelegen maar door problemen met zijn achterhand heb ik voor een equestor wispelaere gekozen. Helaas super prijzig maar de kussens achter zijn wat breder dan normala waardoor hij geen druk op zijn ruggengraat kan krijgen.

Volgens Van Rijs lag mijn andere zadel ook goed.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:41

Ik heb ook een pony met een brede rug en schouders, m'n vorige zadel schoof ook alle kanten op.
Ik heb nu de wintec wide, de breedste boom past haar en het kussenkanaal is veel breder dan bij andere zadels, het heeft ook een V singel systeem Lachen
Is dit mssn geen optie? Is speciaal voor de bredere pony's en paarden gemaakt en niet overdreven duur, nieuwprijs is +- 500 €.
M'n zadelmaker heeft het mij speciaal aangeraden maarja... Ieder paard is anders natuurlijk!