welshpony's en zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0o_Jade_o0o

welshpony's en zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 11:28

Hallo,
Ik blijf maar sukkelen met zadels. Ik heb een ronde pony met quasi geen schoft. Op dit moment ben ik in het bezit van een wintec 2000 maar ook dit ding ligt niet helemaal zoals het hoort. Na het rijden zijn er 2 hele grote drukplekken naast de schoft en voor de rest niets. Als ze graast met het zadel op komt het ding vanachter wel 10 cm naar boven. Maar als je het zadel gewoon ziet, liggen soms zelfs de voor en achterkant gelijk. (ze drukt haar rug dan weg) Ook schuift het zadel naar voor, maar na een keer goedleggen blijft het wel redelijk liggen (mijn vorige zadel had dit nog 10 keer zo erg). Dus ik zou toch graag een nieuw zadel kopen, alleen ik ben echt ten einde raad en ken er eigenlijk zelf niets van (buiten dat ik altijd zie dat het niet goed ligt...) Welke zadels zijn geschikt voor dit soort pony's (let op: ik heb wel een 17 inch nodig)
Alvast bedankt,
Jade

brittje88

Re: welshpony's en zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:32

onze welsh had dit ook. We hadden een nieuw dressuurzadel en dat kwam ook helemaal omhoog, ons vzh zadel valt daarin wel mee. Zou eens moeten vragen wat voor zadel het nou is.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:49

Wij hebben o.a. een Thorowgood zadel met brede boom voor onze welshjes. Ook een Pagony Super met brede boom (verbreed bij divoza) past goed zonder te schuiven. Nog 3 merkloze zadels hebben we ook geen problemen, wel 2 met staartriem om naar voren schuiven te voorkomen.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:52

Ik ga dit volgen heb namelijk hetzelfde probleem met mijn a welsh er hebben al 5 zadels op gehad maar geen 1 die paste .

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:23

Ik heb het ook..
Echt niet leuk is dat! Ik rij nu even een tijdje zonder zadel totdat de zadelmaker komt, dan gaat hij kijken voor een dressuurzadel! Ik heb nu een JC zadel(VZH) met singelstoten die van een dressuurzadel zijn en dan zitten die heel ver naar voren.. Het help zeker wel met het schuiven van het zadel!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:32

wintec maat 17 inch ligt op onze welsh perfect of pak een 17 inch JC. Er zijn zoveel merken en maten. "Ga langs de zaak en laat je informeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:24

Op mijn welsh past de wintec 500 (vz) met de breedste boom perfect Lachen . Ik vrees dat je gewoon maar wat moet proberen en vragen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:34

je hebt bij wintec ook zadels speciaal voor brede paarden dus mss eens zoeentje proberen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:24

laat een goede zadelpasser komen met een bus vol zadels, geef je wensen aan (inchmaat, type paard, zo kan er gericht gezocht worden), en ga aan het passen. voor mijn paard waren er 12 zadels mee, waarvan er zes overbleven om mee te proefrijden. bij het proefrijden bleven er drie over, waaruit ik een keuze heb gemaakt. al met al zijn we drie maanden onophoudelijk bezig geweest, hebben maatwerk en alles gehad, maar toen ik deze man eenmaal had laten komen was het zó klaar. het zadel in je profiel is iig niet (meer) geschikt om mee te rijden, het ligt véél te ver op de schouder....

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:41

heeft je pony ook een buik?

want dan zal elk zadel altijd naar voren willen kruipen op zoek naar de minste weerstand.

op mijn extreem brede haflingerkruising MEXX pastte toe alleen de extra brede thorowgood maxam.
nu is ze iets afgevallen en heeft een wintec 500,witte boom,maar zij draagt wel een staartriem.