Vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wannabe2003

Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 11:19

Ik heb een paard van nu 4,5 jaar. Ik had een goed passend zadel, maar helaas wordt ze daar inmiddels te breed voor en moet ik dus een nieuw zadel. Nu zit ik eigenlijk te dubben wat ik zal doen. Ze zal namelijk in de breedte vast nog groeien, aangezien ze gewoon volop in (dressuur)training is, en wellicht zal ze nog iets in de hoogte groeien (al betwijfel ik dat een beetje). Ik zit een beetje met de vraag waar ik goed aan doe. De zadelmaker heeft mij gezegd dat ik in ieder geval een zadel met een brede kamer (ook boom?) nodig heb, dus ik ben in ieder geval als een stapje verder.
Ik zit dus te dubben of ik weer een 2e hands zadel zal nemen of dat ik een nieuw (aangemeten?) zadel zal kopen. Ik heb verder geen ervaring met kopen via internet.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het maken van een goede keuze.

Uthrick

Re: Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:22

Kijk even op http://www.zadelmarkt.nl voor een "tussenzadel" Die zijn niet zo gruwelijk duur maar van redelijke kwaliteit waarmee je een tijdje door kunt rijden totdat je vind dat je paard een echt : grotepaardenzadel" verdiend Haha!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:26

Sorry ZM zou ik Nooit iemand aanraden!
Neem dan een Wintec of een Thorrowgood, deze hebben allebei een verwisselbare boom. Of ga helemaal anders en ga boomloos met Barefoot!
Succes!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:27

ik heb een zadel van bates, het is een leren dressuurzadel (isabelle werth) en daar kan je de boom veranderen indien nodig, daarom heb ik het ook gekocht. Ik heb een heel breed paard, dus ze hebben er de grootste boom ingestoken. Als ik binnen een paar jaar met mijn jong paard begin te rijden kan ik gewoon een andere boom steken. De kussen hebben luchtzakken die zich ook goed aanpassen aan de paardenrug en dus ook wanneer ze meer gespierd worden. Het is geen goedkoop zadel maar ik vind het een hele goeie oplossing

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:33

shcmarathon schreef:
Sorry ZM zou ik Nooit iemand aanraden!
Neem dan een Wintec of een Thorrowgood, deze hebben allebei een verwisselbare boom. Of ga helemaal anders en ga boomloos met Barefoot!
Succes!

Moet stiekem ook toegeven dat ik daar 1 keer een zadek heb gehaald, maar was daar niet zo enthousiat over dat ik er vaker 1 koop daar. Heb inmiddels ook een nieuwe Wintec maar ik vond het toen even een mooie tussenoplossing.
Ik ga er nu alleen heen voor dekens, want die zijn niet duur en houden het een aardig tijdje vol op de rug van mijn slopertje Clown

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 11:53

Bij zadelmarkt koop ik echt nooit meer wat. HEB HIER ABSOLUUT GEEN GOEDE ERVARINGEN MEE!! Ze hebben mij nl tot 2x toe een verkeerd (te klein) zadel aangesmeerd, dus daar ga ik echt niet meer naar toe.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 11:55

Heb het zelf ook niet zo op kunststof zadel, wil graag gewoon een leren dressuurzadel.

Nog een vraagje, hebben jullie ooit van een flexibele boom gehoord en weet iemand wat dat inhoudt?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:13

ik zou op zoek gaan naar een tweedehands zadel van een beter merk
je kunt dat ook via een goede zadelmaker doen die het zadel indien nodig ook wat aanpast in de kussens zodta je een echt goed passend zadel hebt wat kwa kwaliteit etc zijn waarde ook behoud