Heeft iemand hier ervaring met hoefschoenen? Ik heb 2 shetlanders, en omdat hun hoefjes zo klein zijn moet de smit speciale ijzers gebruiken en ze ook nog helemaal bijwerken. Kortom: heel duur! Daarom zit ik eraan te denken hoefschoenen aan te schaffen. Ik rijd met mijn 2 shetten dubbelspan en rijd marathons. Nu wil ik vaak lange stukken met mijn pony's gaan rijden om de conditie voor de marathons te verbeteren. Nu ben ik zelf bijna 15 en heb geen rijbewijs. Mijn ouders hebben niet altijd tijd om mij en mijn groom, de wagen en de pony's naar het bos te vervoeren. Dus ga wil ik vanaf de stal ritten gaan maken, maar er is alleen de mogelijkheid tot over de weg. En na 1 of 2 trainingen zijn de hoefjes zo kort dat ze bij elk steentje of zelf zonder steentje kreupel gaan lopen. Nu heb ik gehoord dat je vaak aan alleen de voorhoeven al genoeg hebt omdat de achterhoeven minder snel slijten. Is dit echt waar? Dit zou mij namelijk al 4 hoefschoenen schelen... En wat zijn verder jullie ervaringen?? En welke maat raden jullie mij aan?