Hoefschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melanie3230

Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 18:37

Heeft iemand hier ervaring met hoefschoenen? Ik heb 2 shetlanders, en omdat hun hoefjes zo klein zijn moet de smit speciale ijzers gebruiken en ze ook nog helemaal bijwerken. Kortom: heel duur! Daarom zit ik eraan te denken hoefschoenen aan te schaffen. Ik rijd met mijn 2 shetten dubbelspan en rijd marathons. Nu wil ik vaak lange stukken met mijn pony's gaan rijden om de conditie voor de marathons te verbeteren. Nu ben ik zelf bijna 15 en heb geen rijbewijs. Mijn ouders hebben niet altijd tijd om mij en mijn groom, de wagen en de pony's naar het bos te vervoeren. Dus ga wil ik vanaf de stal ritten gaan maken, maar er is alleen de mogelijkheid tot over de weg. En na 1 of 2 trainingen zijn de hoefjes zo kort dat ze bij elk steentje of zelf zonder steentje kreupel gaan lopen. Nu heb ik gehoord dat je vaak aan alleen de voorhoeven al genoeg hebt omdat de achterhoeven minder snel slijten. Is dit echt waar? Dit zou mij namelijk al 4 hoefschoenen schelen... En wat zijn verder jullie ervaringen?? En welke maat raden jullie mij aan?

taffy

Re: Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:47

Mischien dat je deze vraag ook bij de naturals op bokt kan stellen.
De kans op reactie's is dan denk ik groter,omdat zij vaak ijzerloos en met hoefschoenen rijden Lachen

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:53

Ik heb voor mijn fries hoefschoenen en inderdaad alleen voor de voorvoeten omdat achter minder snel slijt (maar dat kan mogelijk per paard/pony verschillen afhankelijk van hoe ze hun voeten optillen en weer neer zetten).

Ik heb er voor mijn shet ook aan zitten denken, maar het komt niet zo vaak voor dat ik echt over de weg ga (meestal kan ze ook in de bermen lopen) en de hoefsmid vindt haar hoeven sterk genoeg om zonder schoenen door het leven te kunnen.

Zelf gebruik ik de schoenen van Marquis, destijds gekozen omdat je ze d.m.v. lucht op maat kan maken. Maar ik weet niet of jouw shetten in de maten van hen passen (mijn shet van 1.10 zou er net de kleinste maat kunnen hebben).
Ik zou je aanraden de op maat gemaakte schoenen van de heer Smit uit Rijssen te nemen.

Een kennis van mij heeft die schoenen voor 2 vriezen die regelmatig voor de wagen lopen en die is daar erg tevreden over.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:23

ik heb geen idee!!