witte plekken haflingers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mayerrel

witte plekken haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 21:45

hey
ik vraag me al een tijdje af waarom zoveel haflingers aan beide kanten van de schoft een wit plekje hebben. dit kan toch niet door doorrijden komen, want bij het zadel zijn ze nooit bezweet op die plekken. is het misschien gewoon iets wat bij haflingers hoort???

Viet

Re: witte plekken haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:58

Een paard krijgt vaak witte haren als het drukplekken heeft gehad. Deze kunnen ze krijgen door en zadel wat niet past. Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 07:41

Dan past het zadel idd niet goed of het zadel wat er vroeger op heeft gelegen die pastte niet goed? Weet niet hoe lang ze dat al heeft, als ze het net heeft dan komt het waarschijnlijk door dit zadel.
Hier hebben de haflingers dat niet hoor Knipoog.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:24

mayerrel schreef:
hey
ik vraag me al een tijdje af waarom zoveel haflingers aan beide kanten van de schoft een wit plekje hebben. dit kan toch niet door doorrijden komen, want bij het zadel zijn ze nooit bezweet op die plekken. is het misschien gewoon iets wat bij haflingers hoort???

Wanneer het juist TE hard drukt, wordt het zweet weggeperst. En is het dus droog.
Dit klinkt als drukplekken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:28

niet alleen zadels, kan ook goed van dekens komen. Mijn ervaring is dat veel standaart dekens een waardeloze pasvorm voor haflingers hebben. Als ik een 175 koop is hij goed op de rug, maar voor het mooi te smal op de borst (waardoor dus ook bij de schoft) en als ik een 185 koop is hij opde borst goed, maar op de rug te lang

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:52

Antheman schreef:
mayerrel schreef:
hey

Wanneer het juist TE hard drukt, wordt het zweet weggeperst. En is het dus droog.
Dit klinkt als drukplekken.

niks meer aan toe te voegen !!