verschil zadeldekje/pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

verschil zadeldekje/pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 19:50

Hallo,
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen een zadeldekje en een pad? (Ja sorry ik heb verzorgpony dus heb daar niet echt iets mee te doen want hoef dat niet te kopen enzo).
Wat zijn de voordelen&nadelen van beide?
&welke van die 2 krijgt van jullie de voorkeur?
Alvast bedankt.
x

Phrono

Re: verschil zadeldekje/pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:48

Pads zijn meestal dikker en nemen meer zweet op. Pads hebben over 't algemeen geen lusjes, (oke, de eurostar dan weer wel) en zijn dus makkelijk onder het zadel weg te halen.

Ik heb beide, had onder m'n dressuurzadel liever pads maar nu ik weer een veelzijdigheidszadel heb liggen dekjes ook wel fijn.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:45

Ik gebruik beide, vind zowel de dekjes als de pads goed liggen.
Pads nemen wel beter zweet op en zijn dikker dan de dekjes en meestal zonder lusjes, dus dat vind ik wel een pluspunt. Nadeel van de pad, bij mijn donkere (anky navy) komt er bij de stikking vuil tussen die ik moeilijk weg krijg (wel als ik het in de wasmachine doe hoor).
Als ik dekjes gebruik dan liever de dikkere, maar dunne gebruik ik ook.
Is eigenlijk te zien wat ik van plan ben. Als ik longeer liever dunne dekjes, les of strandrit pad of dik dekje. Gewone training of wandeling gebruik ik alles.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:47

Eens met het voorgaande. Natuurlijk heb je dan merken die je enorm in de war brengen. HH heeft bijvoorbeeld zoveel pads, maar die zijn echt dun en hebben lusjes Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:37

Over het algemeen zijn pads dikker, maar idd die van HH zijn echt ontzettend dun!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:41

Citaat:
Pads nemen wel beter zweet op
Een pad wat zweet opneemt is niet goed hoor, het zweet moet het juist naar buiten af worden gevoerd. Knipoog