Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Je moet juist de onderkant ook een paar keer invetten in het begin, vaker dan normaal ter onderhoud van je leer. Na een langere tijd hoef je de onderkant minder frequent in te vetten
klavertje schreef:Wordt het van bv. alleen zadelzeep ook glad ???
Vet vind ik altijd echt een zooitje geven. 
Lenneke_ schreef:Mij is verteld dat je de ruwe kant van het leer het beste kunt voeden met een olie en de gladde kant het beste kunt beschermen met een dun laagje vet of creme.
Dus de kussens doe ik met vet (dun laagje!!) om ze te beschermen tegen zweet enzo
Lenneke_ schreef:Mij is verteld dat je de ruwe kant van het leer het beste kunt voeden met een olie en de gladde kant het beste kunt beschermen met een dun laagje vet of creme.
Dus de kussens doe ik met vet (dun laagje!!) om ze te beschermen tegen zweet enzo
(zadelvet-spray met olie enz)
Allejandro schreef:Lipydo: nooit invetten? dan wordt het droog![]()
ik doe altijd schoonmaken met zeep en invetten met spray(zadelvet-spray met olie enz)
superfijn spul!
ook af en toe pak ik de pot met vet en geef ik het een goeie beurt,maar alleen indien echt nodig.. houd het liever bij de spray
(en de onderkant doe ik alleen invetten met een dun laagje!)
Is mij verteld door de zadelmaker uit Avenhoorn
Maar ik denk dat ik gewoon invet met zadeldressing zoals altijd. Ik doe eigenlijk nooit de onderkant, alleen wat schoonmaken met water.