Anky zadels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Anky zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:34

Ik heb een tijdje geleden bij de ruitershop op het nieuwste model Anky zadel gezeten. Met die vierkante lepel. Hij zat heerlijk en de zweetbladen zijn lang genoeg voor mijn muggenpootjes.

Nu heb ik in de wandelgangen gehoord dat de kwaliteit van deze zadels te wensen over laat en dan vooral de kwaliteit van het leer. Aangezien het toch een zadel is van 1700 euro zou ik graag ervaringen horen om dit gerucht uit de wereld te helpen of juist te bevestigen voordat ik het eventueel koop.

Dus kom maar op Haha!

#Ymke#

Re: Anky zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:11

Ik heb in mijn zoektocht ook op een anky gezeten. Vond het hele fijne zadels, maar toen ik daadwerkelijk meer interesse toonde waren 2 ruitersportwinkels die mij het zadel afraden vanwege de kwaliteit van het leder. Beide noemde vergelijkbare merken als Rossner en JC, die kwalitatief net zo "goed" zijn als de anky zadels, maar vele malen goedkoper.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:00

Nou mijn Anky zadel zit echt helemaal super en heb er totaal geen problemen mee m.b.t. het leder oid... Ik kan zo'n zadel echt iedereen aanraden Lachen

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:15

Ik heb voor één paard ook een Anky zadel, dat is nu al een aantal jaren oud en ziet er nog super mooi uit, zit ook heerlijk!
Het valt mij wel op dat er heel veel verschil in de zadels onderling wat betreft de zit is, ik wilde voor mijn andere paarden ook een Anky zadel en dacht gewoon hetzelfde zadel met een andere boommaat te bestellen, toen zat dat zadel vreselijk!
Mocht ik nog een zelfde zadel proberen en die zat weer heel anders... uiteindelijk heb ik er toen geen Anky bij gekocht.

(volgens mij is juist het oude model met de vierkante lepel? die heb ik iig al jaren.. Verward )

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:18

Ik kreeg ook van mijn zadelmaker te horen dat de leer kwaliteit niet goed is

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 11:23

SparklingApp schreef:
Ik heb voor één paard ook een Anky zadel, dat is nu al een aantal jaren oud en ziet er nog super mooi uit, zit ook heerlijk!
Het valt mij wel op dat er heel veel verschil in de zadels onderling wat betreft de zit is, ik wilde voor mijn andere paarden ook een Anky zadel en dacht gewoon hetzelfde zadel met een andere boommaat te bestellen, toen zat dat zadel vreselijk!
Mocht ik nog een zelfde zadel proberen en die zat weer heel anders... uiteindelijk heb ik er toen geen Anky bij gekocht.

(volgens mij is juist het oude model met de vierkante lepel? die heb ik iig al jaren.. Verward
)

Dat klopt, maar ze hebben +/- een half jaar geleden een nieuw model met vierkante lepel uitgebracht en dat is ook degene waar ik info over zoek. Lachen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:45

Hebben jullie toevallig ook foto's van het nieuwe / oude anky zadel? Ben namelijk wel benieuwd waar nu echt het verschil in zit.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 11:48

chickey schreef:
Hebben jullie toevallig ook foto's van het nieuwe / oude anky zadel? Ben namelijk wel benieuwd waar nu echt het verschil in zit.

Voor zover ik het heb gehoord heeft het nieuwere model langere zweetbladen met meer wrong. En dan het eventuele verschil in leerkwaliteit...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:33

Ik heb er een besteld en die is pas in 2008 binnen. Anky heeft 2 modellen zadels. De nieuwste heet de Salinero, en dat is die met de speciale vulling, en standaard geleverd met een ronde lepen (al heb ik 'm toch in het vierkant laten maken Haha!).
Bokker esch heeft er 2, door haar heb ik er ook maar een aangeschaft Bloos.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 18:17

Barbara_m schreef:
Ik heb er een besteld en die is pas in 2008 binnen. Anky heeft 2 modellen zadels. De nieuwste heet de Salinero, en dat is die met de speciale vulling, en standaard geleverd met een ronde lepen (al heb ik 'm toch in het vierkant laten maken Haha!).

En weet je ook hoe de leerkwaliteit is van die drie zadels? Zit daar nog verschil in?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:20

De kwaliteit van het leer is gewoon goed hoor. Ligt er denk ik ook aan hoe je het zadel onderhoud en waar het zadel de gehele dag hangt. Kamertemperatuur is fijner dan de hele dag in een vochtig en koud stalkastje.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:23

Het merk zal het zadel wel zo duur maken. Zelf heb ik een JC zadel. het leer vind ik wel goed. (weet niet hoe het anky leer is)

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:13

Barbara_m schreef:

ja ik heb er idd twee, hele fijne zadels. En ik heb Barbara aangestoken. Die wou meteen van haar hulsebos af en een anky zadel op haar paard leggen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:17

Mijn Anky is inmiddels bijna 6 jaar oud. Het zit heerlijk en ziet er nog perfect uit. Tegen mij zeiden ze ook dat het leer niet goed zou zijn. Nou nooit iets van gemerkt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 20:42

Als ik het dus goed begrijp is de kwaliteit van de oudere Anky's gewoon goed. Die van de nieuwe vind ik nod steeds een beetje raadselachtig. Verder nog iemand ervaringen?

Als iemand trouwens andere merken weet met extra lange zweetbladen, extra dikke wrongen en een diepe zit; Laat maar horen Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:45

Ik heb bij mijn pony ook een Anky zadel geprobeerd, ik twijfelde tussen de Euroriding luxor en de anky. Ik ben toen voor de luxor gegaan omdat deze toch al meer "bewezen" had.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:01

Ik ben ook erg tevreden over mijn anky zadel ik heb hem nou 1,5 jaar.. en ligt en zit echt als een huis... Hulsebos vind ik ook wel fijn maar om nou van dat anky zadel af te stappen? k weet t niet..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:59

Ik heb ook diverse verschillende verhalen gehoord over de kwaliteit Anky zadels. Ik ben er zelf ook weg van, en zit er diep over na te denken of ik er zelf ook 1 zal aanschaffen. Wat mij tegen houd? De verschillende verhalen.

De importeur(zo noemt ie zich) van Hypo(d)rama vertelde mij op HE dat de Anky zadelfabriek in Chatwick(GBR) en in Argentinië. De eerste constructie wordt gemaakt in Chatwick. Hier wordt tevens ook het leer ervoor uitgezocht(Engels leder) En dan gaat het naar Argentinië. Waar het gehele zadel netjes in elkaar wordt gemaakt. Daarna wordt het dus verzonden naar de importeurs.