Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik weet dat hij zich niet fijn voelt en ik weet dat hj zijn best doet dat te vertellen maar ik heb geen idee wat er mis is. Konden ze maar praten.... 

) De paarden die er staan, staan er ook allemaal al heel lang, er is er geen weg gegaan voor zover ik weet.
Maar hij is dus helemaal niet stijf. Integendeel! Daarom is het zo stom dat hij die buiging verrekt te doen. In alle oefeningen mag ik buiging links vragen, niks aan de hand. En dan rij ik in een 20x60 bak een slangevolte met drie bogen (dus heel flauwe bogen) en dan doet hij het niet
Nageven doet hij niet meer sinds ik steeds pasjes terugzette in de training (buiging laten zitten, alleen nageeflijk rond rijden: paard gaf niet meer na. Aanleuning laten zitten, alleen reactie op het been en weer terug: paard reageerde nergens meer op en liep gewoon zijn eigen zin te doen).
En ik mij maar afvragen waarom mijn paard niet links wilde inbuigen. Het kan dan ook nog een tandprobleem zijn. Urielle schreef:Winterdip zou natuurlijk kunnen.
Hij staat overdag op de wei, zijn stal ligt in een korte stalgang waarvan beide uiteindes open zijn (poorten staan altijd open) en hij heeft ook nog een buitenluik dat op het erf uitkijkt. Ook komt hij veel onder het solarium (denkt even aan lichttherapie bij mensen :+ )

) op een gegeven moment voor de lol een reading laten doen. Dingen die daar uitkwamen klopte gewoon. En daarin kwam naar voren dat mijn paard het gewoon snel koud heeft en daarom niet lekker in zijn velletje zit. Waarheid of niet, mijn paard is gewoon gezond en ik houdt het erop ddat ie weer even aan de temperatuur moet wennen, en ik zorg ervoor dat ie t niet koud kan krijgen !! Urielle schreef:Nou, dinsdag komt er iemand van de Happy Athlete site. Ben heel benieuwd!
PeruaansePas schreef:Urielle schreef:Winterdip zou natuurlijk kunnen.
Hij staat overdag op de wei, zijn stal ligt in een korte stalgang waarvan beide uiteindes open zijn (poorten staan altijd open) en hij heeft ook nog een buitenluik dat op het erf uitkijkt. Ook komt hij veel onder het solarium (denkt even aan lichttherapie bij mensen :+ )
Lichttherapie bij mensen en een solarium zijn twee totaal verschillende zaken hoor!
Als hij een open stal heeft en daarbij ook nog veel buiten is zal hij geen daglichttekort hebben. Dus een winterdip a.g.v. lichttekort kun je uitsluiten.
Misschien is de training te saai voor het paard?