Passier zadel : Nieuwe boom ??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LovesHerPony

Passier zadel : Nieuwe boom ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 15:48

Ik heb 2 oude passier zadels voor mijn pony's. De zadels zijn prima in orde, maar mijn 4 jarige d-pony zit ik nu het zadel op te vullen (dik chabrak, gelpad, enz.) om te zorgen dat het zadel past, waarschijnlijk heeft ze een andere boommaat nodig. Nu vraag ik me af is een boom bij een iets ouder zadel aan te passen of (kan) er een nieuwe in? *Als iemand het kosteplaatje een beetje weet ik hoor het graag*. Aangezien de pony nog jong is kan haar schoft (denk ik) ook nog veranderen.

Mijn zadelmaker komt over 2 weken langs maar ik wil vast informeren, en vragen wat jullie denken.

Amanda_T

Re: Passier zadel : Nieuwe boom ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:10

Dit is denk ik ook afhankelijk van de boom die in je zadel zit...Ik heb een zadel gehad met een gebroken boom, het zadel is naar een zadelmaker hier in de buurt gebracht, en het zadel is gemaakt..Ik was 40 euro kwijt, en toen ik het terug kreeg was de boom gerepareerd..Maar dat zadel had een stalen/ijzeren boom...Maar heeft je zadel een houten boom, dan word het een stuk moeilijker denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:14

Een geheel nieuwe boom zal je zo ongeveer tussen de 350 tot 500 euro gaan kosten.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:06

de oude pasier bomen kunnen niet breder gemaakt worden ,de nieuwe hebben speciaal staal voor als kopijzer wat wel aangepast kan worden.
zoals bitch al schreef , een nieuwe boom is rond de € 400,-