zadels en peesonstekingen , om gek te worden ;(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Greny

zadels en peesonstekingen , om gek te worden ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 09:36

Na wat omzwervingen met zadels op men Sorraia gekozen gehad voor London Barefoot daar ik van diepe zit hou en natuurlijk aanvoelen van de rug.Met zacht boompje voorin en anti slip cover blijft het iets wat op zen plaats zitten.Sorraia is oerpaard en de mijne heeft geen schoft (goe rond dus).Alles ging wel (barefoot aangekocht eind juli) tot laatste 6 weken , sinds dan veel pijn in liesstreek.Na echo gisteren in ziekenhuis en gesprek met arts tot conclusie gekomen, daar ik zelf als man maar 1.67m ben ,dat men benen teveel open moeten staan door rondheid van het paard.Nu mag ik periode niet rijden en moet ik zware onstekingsremmers nemen Boos!
Van die tijd wil ik gebruik maken van het zoeken naar een andere zadel.
De arts zegt dat ik meer op een driehoek op het paard zou moeten zitten , dus eigelijk een zadel met boom die meer bovenop komt dan direct erop ,daar men benen niet zo ver open worden gewrongen bij het begin.Daar een sorraia een portugees paard is dacht ik aan een vaquera zadel , dat zit wat hoger alleen moet ik dan een goed breed model vinden voor zen schoft.Of hebben jullie andere tips ?
Hoop dat uitleg begrijpbaar is.

mariska32

Re: zadels en peesonstekingen , om gek te worden ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:53

een vriendin van mij is vrij klein en heeft bekkenproblemen.
zij is na lang zoeken op het boomloose heather moffet [hoop dat ik het goed schrijf] uitgekomen,nu rijd ze wel boomloos maar pijnvrij.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:02

misschien kun je naar een plaatselijke fysio om je peesontsteking te laten behandelen (o.a. oprekken en oefentherapie)
zodat je benen en pezen soepeler zijn en je geen onzin dingen hoeft te doen.
zo'n zadel waar jij het over hebt, kan nooit goed zijn voor de rug van je paard.

andere optie: mennen?

Greny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:28

paardfysio schreef:
misschien kun je naar een plaatselijke fysio om je peesontsteking te laten behandelen (o.a. oprekken en oefentherapie)
zo'n zadel waar jij het over hebt, kan nooit goed zijn voor de rug van je paard.

Bedankt voor de info , ben nu bezig met men osteophaat voor de tendenitis van de adducatoren te behandelen Lachen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:24

paardfysio schreef:

ik ben verder niet bekend met dat zadel,is het niet goed dan?
uitleg graag!

Greny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 19:45

mariska32 schreef:
paardfysio schreef:

ik ben verder niet bekend met dat zadel,is het niet goed dan?
uitleg graag!

Het zadel op zich, daar zijn veel mensen super tevreden van.
Alleen op de ronde rug van men Sorraia geeft het problemen dat ikzelf te rond zit, en de aanhechtingspezen van men schaambeen daarvan ontsteken.(tendenitis van de adducatoren).Maw mijn pezen kunnen deze zadelcombinatie niet aan , men gewone boomzadel op men tinker vroeger gaf geen probleem.Het zadel ga ik nu verkopen en op zoek gaan via zadelpasser naar een zadel met boom die voor men paard en mezelf passen.

---------------------------------
Navarro a pure horse www.sorraia.org