Welk merk zadel voor mij? en welke boommaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelly0188

Welk merk zadel voor mij? en welke boommaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 14:13

Na 1,5 maand niet gereden te mogen hebben door een te krap zadel mag ik nu eindelijk weer rijden. Ik ben druk op zoek naar een ander zadel,maar ik vind het zo moeilijk. Ik snap ook niet veel van de boommaten van zadels hoor, elk zadelmerk heeft weer andere boommaten.
Ik had een medium kieffer, die was dus te krap geworden. Ik heb nu al een KN medium, Euroriding medium en een KN wijd geprobeerd. De KN wijd lag nog het best, maar die zijn echt moeilijk tweedehands te vinden.
Hoe valt bijv Prestige? Ik heb op internet 2 prestige zadels gevonden die misschien wat voor mij zijn, 1 heeft boommaat 32 en de andere 33.
Ik las ergens dat een kieffer medium overeen komt met 30? en dat KN wijd overeenkomt met 32? Klopt dit? Want dan zou de prestige 32 ook wel passen. Zijn Prestiges ook wel makkelijk aanpasbaar?
Welk merkzadel zou geschikt zijn voor mij en mijn paard? En met welke boommaat?

verootjoo

Re: Welk merk zadel voor mij? en welke boommaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:14

Ik zou gewoon even een afspraak maken met een goede zadelmaker, en die een zadel voor je paard laten uitkiezen Lachen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:16

Elk merk zadel heeft een andere pasvorm ondanks dat ze dezelfde boommaat hebben. Ik advisieer om een goede zadelmaker te laten komen en wat zadels uit te proberen. Ik heb zelf ook zadelproblemen gehad dus weet er alles van.

kelly0188

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 14:49

Ik heb al een aantal zadelmakers gebeld (oa Hulsebos,harrie vd bosch, tom v.d. brink) en deze hadden zo niks voor mij liggen. Ben dus nu druk op marktplaats aan het zoeken en zou dan zowiezo nog naar een zadelmaker gaan, maar dan moet het zadel wel aanpasbaar zijn. Is een prestige dit bijvoorbeeld wel?

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:51

kelly0188

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:03

Nou gelukkig ben ik niet alleen,haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:32

kelly0188 schreef:
Ik heb al een aantal zadelmakers gebeld (oa Hulsebos,harrie vd bosch, tom v.d. brink) en deze hadden zo niks voor mij liggen. Ben dus nu druk op marktplaats aan het zoeken en zou dan zowiezo nog naar een zadelmaker gaan, maar dan moet het zadel wel aanpasbaar zijn. Is een prestige dit bijvoorbeeld wel?

Vreemd dat ze dat al door de telefoon hebben gezegd. Of was je vraagstelling ernaar?
Probeer bij het bellen/spreken van een zadelmaker zoveel mogelijk uit te leggen hoe je paard is, en hou alle opties open.
Het hoeft niet altijd de hoofdprijs te wezen, nl.

Verder kan ik je ook geen antwoord geven, heb geen idee over wat voor een paard je het hebt.

kelly0188

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 10:21

Ja, ze hadden wel wat liggen tweedehands maar niet veel. H vd B had bij een kieffer en 2 jc's, die merken wil ik liever niet. Hulsebos had een KN medium(past niet) en een schumacher 17 inch(pas ik niet in) en een kieffer. Ben al bij meerdere ruitersportwinkels geweest waar ze mijn naam genoteerd hebben als ze iets voor me hebben. Ben nu dus via marktplaats aan het zoeken en dat gaat wel wat beter.. Alleen die boommaten allemaal..Dan zal ik al elke keer gewoon moeten passen, maar daar moet ik dan wel elke keer (meer dan)100km voor rijden. Vind ik ook zo zonde als het niet past. Ik heb gewoon een normaal gebouwde KWPNer van 1,63, maar ze is de laatste tijd flink gegroeid in bespiering.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:05

als je zeker wilt zijn dat het zadel goed past en er geen problemen meer komen, dan moet je gwn een zadelpasser erbij laten komen, die meet je de boommaat op.
Dan krijg je een idee welk zadel past, met welke boommaat en kun je dan nog via marktplaats gaan kijken.