Springschoenen schuren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucky

Springschoenen schuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 12:34

Hallo allemaal,

Sinds een maand of 2 gebruik ik gewone rubberen springschoenen bij Britt.
Eerst gebruikte ik ze voor, omdat ze in de wei haar voor-ijzer er af had getrapt, heb ik het voor de zekerheid met rijden ook maar omgedaan. Ik merkte echter dat het weinig nut had, maar aangezien ze achter wel af en toe een wondje net boven de kroonrand of een krasje op haar hoef had heb ik ze achter omgedaan. Tot gisteren ging alles goed, maar na 2 uur buitengereden te hebben had ze opeens een kaal plekje in haar kootholte (rechts achter), dit heeft ze dus nog nooit eerder gehad.

Ze heeft ze met name met springen toch echt nodig (ze is een draver en ze heeft nogal eens moeite om haar achterbenen te controleren :-P).
Dus nu is mijn vraag.... kan ik het beste springschoenen met bont aanschaffen, of neoprene of weet iemand nog een ander alternatief?
En oja, zijn er ook mensen die weten waar je ze (het liefst niet al te duur) op internet kan kopen?

Groetjes Pauline en Britt.

Coconut

Re: Springschoenen schuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:36

Heb precies hetzelfde verhaal hier met neoprene springschoenen...ik ben dus ook heel benieuwd naar reacties van anderen.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:42

ik had neoprene springschoenen, rubberen en voorgevormde zegmaar.. van allemaal kreeg ze schuurplekjes.

Toen heb ik maar springschoenen met bont aangeschaft en nu heeft ze geen last meer van kaalgeschuurde kootholtes.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:39

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:46

bedankt voor de tips!
Ik denk dat ik dat van thokkadisje maar eens ga proberen... Bont word heel snel vies en nat enzo en aangezien wij geen binnenbak hebben, ben ik bang dat ik sneller gaat schuren... (?)
Iemand daar nog ervaring mee?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:48

Bont gaat naar wat ik h eb gehoord inderdaad sneller schuren als het nat word Ja

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:49

Zijn je springschoenen niet te klein waardoor het zand en troep makkelijker gaat schuren..?

Iets wat genoeg ruimte heeft schuurt immers niet..
En idd de gewone springschoenen, die uit 1 geheel bstaan... niet gevoerd oid..

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:56

Ik heb maat full en eerder het idee dat ze iets te ruim zijn dan iets te klein. Misschien dat ik ze iets losser moet doen (het klitteband heb ik altijd op zen strakst) .
@_kiki_ daar was ik dus al bang voor. En het is niet zo dat ik in een zwembad paardrijd, maar altijd even droog is het ook weer niet... dus volgens mij is die oplossing van Thokkadisje wel ideaal. Lijkt me dat daar ook niks tussen kan komen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:13

lovelucky schreef:
Ik heb maat full en eerder het idee dat ze iets te ruim zijn dan iets te klein. Misschien dat ik ze iets losser moet doen (het klitteband heb ik altijd op zen strakst) .
@_kiki_ daar was ik dus al bang voor. En het is niet zo dat ik in een zwembad paardrijd, maar altijd even droog is het ook weer niet... dus volgens mij is die oplossing van Thokkadisje wel ideaal. Lijkt me dat daar ook niks tussen kan komen!

Doe ze idd maar eens wat losser..
Het probleem van het schuren is niet dat er niks tussen mag/kan komen, maar het moet er ook weer uit kunnen!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:32

Okey, dank voor de tip. Zal het eens proberen. Ik had ze juist wat strakker zitten zodat ze minder zouden draaien. Dit kunnen ze nog steeds wel, maar ik zal ze nog een beetje losser doen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:33

Ze moeten ook kunnen draaien!!
Ze trappen ze echt niet zomaar los..

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:38

Ik zal ze maar even wat losser doen dan Lachen