Normaal zit ik niet zo op de western kan van het bokt forum maar nu zag ik dat jullie wat handigs gebruiken bij jullie paarden. Lycra hood zijn deze handig voor onder het gebruik bij een hals deken? Ik gebruik namelijk een hals deken bij mijn pony maar hier door schuren haar lange manen een beetje af en dit vind ik erg zonde. gebeurd dat met een lycra hood ook? En zijn ze ook te koop zonder hoofd? Ik heb wel al zitten kijken op de site van sleazy sleapwear en zie dat er verschillende sorten zijn. Handig voor dagelijks gebruik of een andere tip is ook welkom
een vriendin van me heeft dat ook geprobeerd, toen het koud werd heeft ze een sleazy op gedaan, helaas was het paard tegen zijn voorbak gaan schuren omdat het waarschijnlijk jeukte daaronder en nu zit er een scheur in die niet meer te maken valt. Die van mij heeft er nooit problemen mee, dus ligt misschien ook een beetje aan het paard of ie dr last van heeft..
Als je je paard zijn manen wil sparen idd geen sleazy gebruiken. Ik heb een tijdje een paard gereden voor iemand die de hele winter met zo'n ding omliep, en die had na de winter geen manen meer over. En dat terwijl hij hele mooie dikke manen had.
om de manen netjes te houden als je naar een wedstrijd gaat bijv. Veel westernpaarden krijgen van die kleine staartjes in of hebben hele korte manen. Om die netjes plat te houden gaat er vaak een sleazy over heen.
Die van ons hebben ze ook de hele winter op, de ene verliest wel wat haar, de andere niet. Heb nu losse halzen van HH, die hebben gladde stof waar de manen zitten. Ook nog handiger op en af doen, en lekker als het buiten regent, boeit ze niks meer!!! Als je ringetjes maakt aan je winter/regendeken kun je ze er zo aan vast zetten. Ik wil niks anders meer.
Ik zou hem willen gebruiken onder een halsdeken. Want tot nu toe zijn haar manen iedere keer tot de helft van haar manenkam afgeschuurt. richting haar hooft heeft ze lange manen en naar de schoft toe zit aan het einde van de winter niks meer zo wat. vind ik eigenlijk wel zonde