constant dekens kapot door een ander paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

constant dekens kapot door een ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 01:19

sijnds kort staat er een paard bij mijn paard in de weide met nog andere merries,er staan 2 ruinen en 3 merries,en een ruin is er pas bij ingekomen eerder nooit geen problemen gehad, en nou telkens de deken kapot,wie heeft hier ook last van en wat doen jullie eraan? hoorde dat je iets op de deken kon spuiten zodat ze er wel vanaf blijven ..maar kan niet zekers zeggen welk paard het doet dat is het weet ook niet of merries ook bijten in de dekens..

astridastrid

Re: constant dekens kapot door een ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:10

Ik weet wel dat als je hertshoornolie op de staart doet, dit vreselijk stinkt en paarden niet meer gaan staart-bijten. Misschien ook op je deken proberen? Je bent gewaarschuwd: het stinkt enorm!

Wel vervelend overigens, dure grap!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:13

verzekering dekt dat soort grapjes he, maar leuk is het niet. Knipoog
apart zetten helpt wel
je kunt van alles gaan smeren,maar dat werkt vaak helemaal niet of maar heel kort

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:33

k heb het ook gehad met me jonge paard , er helpt weinig tegen helaas!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:41

Verzekering zal dit normaal gesproken niet dekken omdat de paarden in goed overleg buitenstaan (neem ik aan) is de eigenaar zelf aansprakelijk.
Er zijn spay's die soms redelijk werken maar vaak is apart zetten het enige dat echt afdoende werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:44

Ik heb er ook last van en dit jaar ga ik zonder dekens proberen. Nu even wachten op het koude weer en ik rij altijd buiten dus wellicht lukt het, anders doe ik een laag jachtpatroon scheren.

Bij mij zijn mijn 2 beste en duurste dekens gescheurd en zie het niet zitten om een andere aan te schaffen. Altijd bij de schoft en als het dan regent is je hele paard nat en daar heb ik ook niets aan.

Het kan zijn dat het bij jouw paard nog maar even duurt en dat het bijten dan over is. Bij ons lopen de ruinen met de merries en het zijn de merries die dit doen. Eentje is zo super zuur die houdt niet van onder onsjes en pakt de ruin aan die bij een merrie staat. De dames mogen niet met de heren kletsen Clown van tante Zuur Haha! Na een tijdje hebben ze dat wel afgeleerd en wordt het beter.