Welk Dressuurzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nazarma

Welk Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:11

Heey, ik krijg een nieuw zadel, heb op het moment een Kieffer Lech Profi, (staat tk zie onderschrift) maar wil graag een nieuwe. Waarschijnlijk wil ik een Euroriding, maar sta ook nog open voor andere dingen, dus welk Euroriding of ander zadel is nu echt super fijn? Haha! Haha! (en eventueel de prijsklasse erbij vermelt?) Wil geen Anky, Ainsley, Stübben of Passier Knipoog

Groetjes kristy Doei!

x_Mliss

Re: Welk Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:17

Rossner Amerika zijn hele fijne zadels zitte super zacht!
Diepe zit veel knie wrong en zijn maar 759,00 euro in de winkel.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:20

Ikzelf ben heel erg fan van prestige, duur merk, maar zoo fijn!

Heb er nu 2 en wil niet meer anders.

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:30

Welken modellen heb je? en wat is hun nieuwprijs? Ik vind van Prestige (weet niet of het zo is hoor) maar wat ik gewoon van hte uiterlijk afleid) dat het lijkt alsof hij niet zo`n diepe zit heeft, of zit ik er dan naast? Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:34

prestige zit aardig diep.
is ook model afhankelijk.

Heb voor de dressuur, prestige top dressage.
en het springen de golden star..

zal even zoeken naar een fotovan mijn zadel.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:37

Afbeelding

Afbeelding

geen hele hoge achterlepel, maar de zit zelf is redelijk diep.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:37

Nazarma schreef:
Heey, ik krijg een nieuw zadel, heb op het moment een Kieffer Lech Profi, (staat tk zie onderschrift) maar wil graag een nieuwe. Waarschijnlijk wil ik een Euroriding, maar sta ook nog open voor andere dingen, dus welk Euroriding of ander zadel is nu echt super fijn? Haha! Haha! (en eventueel de prijsklasse erbij vermelt?) Wil geen Anky, Ainsley, Stübben of Passier Knipoog Groetjes kristy Doei!

Waarom wil je deze merken niet?
Dat is misschien wel makkelijk om te weten voor welk zadel het dan wel moet worden.

Verder kun je wel advies vragen hier, maar je zult er toch echt zelf fijn op moeten kunnen zitten.
Stel dat iedereen hier zadel X super vind, maar jij kunt er totaal niet op zitten, dan zul je toch een andere moeten proberen.

Ga gewoon even naar een winkel (bv Drunen of Schijndel) en ga op een heleboel zadels zitten op de bok! Meestal helpen de mensen in de winkel je daar heel goed bij, en het kost niks.
Dan weet je al een heel stuk beter welke bevalt en welke niet!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:38

Ik heb een Barnsby Kanter, erg fijn zadel met een niet te diepe zit.

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:39

Ja zal ik ook zeker doen, ben ook al in drunen geweest, ga hem daar ook halen, maar het is toch handig om te weten wat de mensen hier fijn vinden, dan hoef ik daar dalijk niet alle zadels van de muur te trekken Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:40

je kan ook de passeversice gebruiken en verschillende zadels op je paard uit te proberen, is eigenlijk nog fijner Lachen
Die hebben ze in drunen toch ook ?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:41

Dat hoeft zowiezo niet.
Je verteld daar gewoon wat je fijn vind aan een zadel, bv een diepe zit en veel wrong in die prijklasse, en zei halen het zadel wat aan jou eisen voldoet van de muur!

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:57

ja dat weet ik ook allemaal wel.. maar er is hier niet voor niks een Harnachement forum of niet dan.. Lachen Ik ga echt niet mijn hele keuze bepalen op basis van bokt`s mening

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:58

xx_Irisje schreef:
je kan ook de passeversice gebruiken en verschillende zadels op je paard uit te proberen, is eigenlijk nog fijner Lachen
Die hebben ze in drunen toch ook ?

Ja idd ben ik mis. ook vanplan Lachen

sjallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:36

otto schumacher, goede kwaliteit, wel moeilijk 2ehands aan te komen en nieuw vrij duur,
vind ik een fijn zadel maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:44

Mag ik vragen waarom je Passier geen fijn merk vind?
Zelf rij ik nu met de Passier PSL Dressage en ik vind het een echte aanrader hij zit heel lekker en ligt ook super op verschillende soorten paarden. Buiten Passier om vind ik ook dat KN hele goeie zadels heeft (Symphonie, Tango).

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 14:58

Passier vind ik niet fijn Knipoog vind ze vrij weinig wrong hebben, en een platte lepel, vind ze persoonlijk ook niet mooi Knipoog KN Vind ik ook niet fijn Knipoog (ben erg kieskeurig hoor Knipoog

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:59

Iedereen is anders Knipoog Bij Passier vind ik dat het lijkt alsof ie weinig wrong heeft maar als je er eenmaal op gaat zitten dan zit je als een huis. Maar dan kom je al uit op de wat '' normalere'' merken zoals idd Rossner en Euroriding.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:11

Miss_R_Horse schreef:
Iedereen is anders Knipoog Bij Passier vind ik dat het lijkt alsof ie weinig wrong heeft maar als je er eenmaal op gaat zitten dan zit je als een huis. Maar dan kom je al uit op de wat '' normalere'' merken zoals idd Rossner en Euroriding.

dat is wel bij de passier idd, zeker bij de dressuurzadels.

je hebt prestige nog met veel wrong, valt wel weer onder de duurdere merken.

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 16:18

Miss_R_Horse schreef:

Ik heb laats nog ergens in een paardenblad gelezen dat Euroriding vele malen beter is dan passier, Rossner e.a. Euroriding lijkt een normaler merk omdat het niet zo bekent is, maar ik ken een aantal mensen die er een hebben, of een willen, en die zijn er allemaal zeer over te spreken. Drunens Ruiterhuis heeft er ook een groot aantal van hangen. Maar even weer ontopic,

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 16:19

Miss_R_Horse schreef:

Welke zadel heb jij zelf? (wat heb je trouwens een ontiegelijk mooi paard Kwijl Kwijl (winner black) )

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:24

Ik heb op dit moment een Passier PSL dressage en het zadel in m'n profiel is een KN Symphonie (Die vind je waarschijnlijk niks want die heeft bijna geen wrong vind ik zelf ook). En bedankt Bloos

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:24

Nazarma schreef:
Miss_R_Horse schreef:

Ik heb laats nog ergens in een paardenblad gelezen dat Euroriding vele malen beter is dan passier, Rossner e.a. Euroriding lijkt een normaler merk omdat het niet zo bekent is, maar ik ken een aantal mensen die er een hebben, of een willen, en die zijn er allemaal zeer over te spreken. Drunens Ruiterhuis heeft er ook een groot aantal van hangen. Maar even weer ontopic,

Euroriding slijt toch vele malen sneller als mn prestige, beide op dezelfde maniet onderhouden..

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:34

Ik heb een knight rider en die vind ik wel fijn Lachen
Hij heeft een normaal tot diepe zit, en is lekker zacht Tong uitsteken

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:06

Het paardje waar ik vaak op rijd op de manege (is een eigen paard) heeft een Kentaur dressuurzadel (weet alleen niet welk type Verward). Het zit fantastisch, lekker zachte en stevige zit. Ik vind het zadel ook een fijne redelijk diepe zit hebben Lachen. Ik verschuif in ieder geval geen cm.

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:29

Rond welke prijsklasse ligt Knight rider ongeveer?

@Blinnii: Heb bij drunens oko op een kentaur gezeten, die zat idd ook heel lekker Lachen