Ik heb op veel verschillende zadels gereden, boomloos met boom dressuur zadels, springzadels, veelzijdigheid zadels enzovoort

Nu kwam ik tot de volgende conclusie, voor de bevordering van de correctheid mijn zit en makkelijk mijn bekken te kunnen bewegen, zitten de zadels eigenlijk allemaal net niet goed, kom té makkelijk in de zogehete 'stoelzit' te zitten en kan daardoor niet goed mijn zwaarte punt laag houden omdat ik van mijn zitbeenknobbels af kom. Ik word zeg maar in die stand gedwongen, en moet dan wormen om goed te blijven zitten wat ten kosten gaat van mijn ademhaling (vergeet dan soms te ademen

Op het boomloos zadel waarmee ik momenteel mijn bijrijd paardjes rijd is er een dubbele beugel ophanging. Omdat het stoelzit probleem bekend was (bij het ene zadel niet bij de ander extreem) heb ik de beugels aan de achterste gedaan en hoppa ik kon continu mijn zwaartepunt laag houden en perfect op mijn zitbeenknobbels blijven zitten. Had veel contact met de paarden en het was gewoon fijn!

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar de verschillende soorten zadels, en nu viel mij op dat naar mijn weten er alleen een dubbele beugel ophanging is bij boomloze zadels én het WoW zadel (flair).
Aangezien het WOW zadel net buiten mijn budget valt, het maximum voor een compleet zadel is rond de 1600,- wat ik al behoorlijk wat vind, vroeg ik me af welke (boom)zadels een dubbele beugel ophanging óf een dermate goede ophanging dat je niet in de 'stoelzit' word gedwongen en toch degelijke zadels zijn van goede kwaliteit.
Het liefst dressuurzadels, met boom (maar zonder is ook oké, al ken ik daarvan de meeste wel).
Dus weet je dit toevallig? Let me know!

Greetzzz