wij reden eerst altijd met enkelgebroken bit! we hoorde dat een dubbelgebroken bit veel fijner reed, want hij liep nooit echt ontspannen ect.
maar we leenden 1! nu hebben nu heeft een stalgenoot een bit tijd geleden voor ons besteld. een goud bitje dubbelgebroken!. hij was nu eindelijk binnen! maar we hadden een dubbelgebroken bit besteld met dun stukje in het midden ( weet zo niet hoe je dat noemt ) want met zo'n bit reden we ook altijd mee. Maar wat bleek ze hadden een andere op gestuurd!!! wel een goud dubbelgebroken bitje maar dan een dikstuk in het midden!.. maar met die andere reden we altijd fijn dus wouden we niet weer wat anders,, maar goed proberen. mn zusje heeft er net mee gereden. maar ze weet het eigelijks niet echt. Stalgenoot wist het eigelijks niet. maar een andere stalgenoot twijfelde die dacht een dunstuk is lekkerder voor het paard. omdat er niet zo veel in de mond zit en met een dikstukje zit er veel meer in de mond.
en net een vriendin zei het weer anders om!? dikstuk zit lekkerder in de mond wat harder ofzo en dunstukje blabla..
Nu mijn vraag is. Wat/Zit er een verschil in? Dunstukje in het dubbelgebroken bit & Dikstukje in dubbelgebroken bit .. wat is het verschil?
we willen nu wel es weten wat het verschil is. als het slechter is ! dan moeten we het weer terugsturen!. ( we zouden ook weer terug sturen maar ze reageerde niet op de mail.. maar anders zou de stalgenoot erheen bellen)
( we hebben btw geen Haflinger Fries) Een New-Forest. maar die wel sterk in de mond is. want heb het idee dat ze misschien daarvoor meer zijn wat sterker. na ja ik heb dus geen flauw idee. Dus zal heus wel 1 mens van bokt het weten

Wie kan het me vertellen??
Alvast bedankt!