Boom laten versmallen bij de zadelmaker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Boom laten versmallen bij de zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:22

Hallo,

Ik had een vraagje, ik heb thuis een zadel liggen waarvan de boom te wijd is voor het paard waar hij op komt te liggen nu vroeg ik me af of je bij een zadel maker de boom kan laten versmalle naar een medium.
Hebben jullie ervaringen en wat zou dit ongeveer gaan kosten? hij moet ook her en der opgevuld worden aan de voorkant.

Anoniem

Re: Boom laten versmallen bij de zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:49

Je kan een zadelboom versmallen. Echter, mijn ervaring is dat het een heel precies klusje is.

Ik raad het je niet aan. Het is een groot risico wat je neemt met het zadel. Als het zadel niet recht op de 'verbreedmachine' ( om het maar even zo te noemen) wordt geplaatst, heb je grote kans dat hij scheeft wordt.

De kosten voor dit klusje ligt tussen de 30 tot 100 euro.

Sowieso met een zadel ten alle tijden qua vulling nagekeken worden, mocht dit gebeuren.

harnessmaker

Re: Boom laten versmallen bij de zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:50

Naast het risico is ook de mate van veranderen een punt. Je kan niet klakkeloos een boom aanpassen. Kleine correcties gaat prima maar een maat of meer/ minder raad ik niet aan. Er komt veel te veel spanning op de boom te staan.