zadelmakers...grrrrrrrr

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

EW2007

zadelmakers...grrrrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:30

mensen ik zit met een probleem, niet ik maar mijn vriendin

haar zadel is onlangs gedaan door iemand die hem heeft verbreed.
dat moest, en er moest nieuw wol in.
zo gezegd, zo gedaan. het zadel zou een week weg zijn, dat werd 2 weken.
nu ben ik zelf blij nooit voor die zadelmaker gekozen te hebben, afspraken zijn moeilijk te maken met deze kerel. maar zij dus wel gedaan.

na 3,5 week kreeg zij haar zadel weer terug, en na een dikke rekening ( meer dan 300 euro) te mogen betalen, kon ze weer rijden.
na een week lag dat zadel konstant naar links.. zij hem weer gebeld. maar hij zou langskomen, maar dat duurde en duurde.
zodoende heeft ze iemand anders gebeld, en die heeft nu dus gezien dat die boom helemaal scheef is!zadel is dus niets meer waard, volgens haar dan!
wat moet ze nu? die *&&^^%-zadelmaker heeft dus voor meer dan 300 euro dat zadel verziekt! en hij is nergens te bereiken!!!

wat kan je nu hier mee? zij zit zonder zadel!
kan je hier iets van aangifte van doen ofzo?

Nijn

Re: zadelmakers...grrrrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:32

Heb je al contact op genomen met desbetreffende zadelmaker?
En wat zegt deze ervan? Waarschijnlijk had ze beter kunnen wachten op de eerste zadelmaker zodat deze kans had gehad om de fout te herstellen, nu is deze er niet meer en vraag ik mij af of je er juridisch nog wat mee kunt doen.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:34

nou als die niet te bereiken is zou ik zeggen dat je vriendin een gedupeerde is van oplichterij.
was het wel een erkend zadelmakerij dan ?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:36

Natasja1991 er staat toch nergens dat de eerste zadelmaker niet te bereiken was? Ze vond het alleen te lang duren eer de zadelmaker langs kwam waarop een andere zadelmaker is gekomen, oplichterij kun je het dus niet noemen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:39

Nee maar aan de andere kant, de eerste zadelmaker heeft al 3,5 week gedaan over het reparen van haar zadel.. En nu niet meer te bereiken.. Dan ga jij toch ook naar een ander?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:39

sronnie schreef:
Natasja1991 er staat toch nergens dat de eerste zadelmaker niet te bereiken was?

wat moet ze nu? die *&&^^%-zadelmaker heeft dus voor meer dan 300 euro dat zadel verziekt! en hij is nergens te bereiken!!!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:41

Sorry niet goed gelezen, ik zie dat er dus wel staat dat de eerste zadelmaker niet meer te bereiken is. Erg vreemd, misschien een oproepje op bokt zetten of iemand wel contact met hem/haar heeft om zodoende te proberen of je geld kunt terug krijgen o.d.?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:42

Jus_dOrange schreef:
sronnie schreef:
Natasja1991 er staat toch nergens dat de eerste zadelmaker niet te bereiken was?

Hoo je hoeft niet op een aanvallende manier tegen mij te schrijven, alsof ik een kant en klare oplossing weet Clown

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:47

Ik val je niet aan hoor, dat schreef de TS in haar eerste post Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:08

Wie was dat dan wel niet? Ik vind dat je gewoon terug moet gaan naar die eerste zadelmaker. En omdat die tweede zadlemaker je heeft laten zien (daar ga ik van uit) hoe en waar het zadel scheef is, kun je dit weer doorgeven. Wil zo'n zadelmaker niet meewerken, dan zul je denk ik toch je rechtsbijstandverzekering aan moeten spreken.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:10

300 euro?!
wat een belachelijk bedrag!

klink imo als oplichterij van zijn kant. probeer eens te kijken of er meer mensen zijn die ook last hiervan gehad hebben en ga ondertussen op zoek naar een goede (of had je al gedaan)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:13

Als ze voor 300 euro van gewone kussens bijvoorbeeld keilkussens gemaakt hebben, wrong veranderd hebben, en opnieuw gevuld hebben, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Alleen opvullen kost inderdaad stukken minder.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:15

Ik zou het geld ten eerste terug vragen, omdat hij niet zomaar een zadel kan verzieken.
Ten tweede, aangifte doen van oplichterij. Hij maakt je zadel gewoon kapot, is niks meer waard en kan een tijd niet rijden. Ook raar dat hij niet meer te bereiken is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:47

germie schreef:
Als ze voor 300 euro van gewone kussens bijvoorbeeld keilkussens gemaakt hebben, wrong veranderd hebben, en opnieuw gevuld hebben, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Alleen opvullen kost inderdaad stukken minder.

De boom moest verbreed worden en een volledig nieuwe vulling, €300,- is dan nog steeds een pittig bedrag maar het was dus niet alleen opvullen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:02

In principe valt dit onder het civiel recht en daar kan geen aangifte van gedaan worden. Het lijkt mij het meest verstandig om toch contact op te nemen met de zadelmaker en hem de kans te geven het aan te passen. Ik vind het erg makkelijk om nu heel hard te roepen dat hij een oplichter is. Ik ken trouwens momenteel diverse goede zadelmakers die wegens privéomstandigheden minder goed bereikbaar zijn...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:48

mensen, wel even lezen hoor, staat duidelijk boom verbreden en kussens opnieuw vullen, dna is die 300 euro niet zo ene vreemd bedrag hoor

verder, is het zaak om idd die zadelmaker te pakken te krijgen, rustig en duidelijk uitleggen wat er aan de hand is en dat jullie willen dat hij het oplost , vandaaruit kun je weer verder gaan denken

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:53

EW2007 schreef:
mensen ik zit met een probleem, niet ik maar mijn vriendin

haar zadel is onlangs gedaan door iemand die hem heeft verbreed.
dat moest, en er moest nieuw wol in.
zo gezegd, zo gedaan. het zadel zou een week weg zijn, dat werd 2 weken.
nu ben ik zelf blij nooit voor die zadelmaker gekozen te hebben, afspraken zijn moeilijk te maken met deze kerel. maar zij dus wel gedaan.

na 3,5 week kreeg zij haar zadel weer terug, en na een dikke rekening ( meer dan 300 euro) te mogen betalen, kon ze weer rijden.
na een week lag dat zadel konstant naar links.. zij hem weer gebeld. maar hij zou langskomen, maar dat duurde en duurde.
zodoende heeft ze iemand anders gebeld, en die heeft nu dus gezien dat die boom helemaal scheef is!zadel is dus niets meer waard, volgens haar dan!

wat kan je nu hier mee? zij zit zonder zadel!
kan je hier iets van aangifte van doen ofzo?

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:54

en gewoon een oproepje plaatsen op bokt of er nog meer mensen zijn die door deze man geholpen zijn, waarna hij niks meer van zich heeft laten horen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:59

Ik vind het wel heel veel geld overigens!
Bij mijn zadel is de boom versmald. Mijn zadelmaakster heeft mijn zadel meegenomen naar Engeland toen zij daar bijscholing ging doen. Ze heeft dit daar samen met een ervaren zadelmaker gedaan. Na haar scholingsweek kwam ze terug met mijn zadel en heeft ter plekke bij het paard de vulling vervangen en alles op maat gevuld voor mijn paard. Ik was 125 euro kwijt. En mijn zadel ligt perfect op mijn nieuwe paard!

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:02

Belachelijk dat die zadelmaker niet meer te bereiken is..
Kun je niet een keer bij die zadelmaker langsgaan, (als je die mogenlijkheid hebt) en vragen om uitleg?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:07

Als hij de telefoon niet oppakt dan ga je er toch heen?????????? Je hebt een second opinion gedaan omdat de 1ste niet bereikbaar is, is niets mis mee maar daar kan je de 1ste niet aansprakelijk voor stellen omdat je hem niet als eerste de gelegenheid hebt gegeven om er nogmaals naar te kijken en zijn eventueel gemaakte fout te herstellen.

EW2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 14:43

dank jullie wel voor het meedenken.
ondanks nog steeds pogingen van me vrindin hem te bellen geen gehoor.
natasja 1991 bedankt voor de tip ga ik doen of me vriendin!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:57

Waarom plaats je zoals al meerdere mensen hebben geadviseerd geen oproepje op bokt of meerdere personen hiermee te maken hebben? (Wie weet kan iemand jou helpen) Al is het maar om te voorkomen dat het bij andere personen ook gebeurd Knipoog