Deken met hals?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Deken met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:48

Nu mijn pony weer geschoren is heeft die weer ze dekentje op zodat het haar daar niet meer groeit en zodat die het lekker warm heeft. Maar nu het probleem, me pony schiet bij ze hals weer zo snel in het vacht. En ja dan ga je denken aan een Deken met hals. Zodat ze halsje ook lekker warm is Bloos Want dat scheren is best een duur grapje (50 euro). Maar nu zei iemand op stal: Als je die deken opdoet worden ze manen zo lelijk omdat die dan bekneld zitten.
Hoe doen jullie dat nou? Blijven jullie gewoon scheren? Of leggen jullie toch een halsdeken eronder?

mirgino

Re: Deken met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:50

de mijne word in nov geschoren en ze blijft elke dag buiten,ze krijgt een halsdeken op.
ook voor de regen dat deze niet in de hals loopt.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:53

Ja maar ben je niet bang voor je manen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:02

ik heb 1 jaar een zadelmarkt deken gehad ,die rode met halve hals en daar zijn haar manen goed onder gebleven.
en nu heb ik een Rambo deken en een HH met halve hals
het word even aankijken.
mijn pony is een appaloosa en ze heeft al niet veel Clown maar wil het wel graag houden!
maar ik vind het buiten staan eigenlijk belangrijker,dus al gaan haar manen eraan [ wat ik niet hoop] dan zie ik dat dan wel weer.
maar naar horen zeggen moet dat met deze dekens wel meevallen! dus dat hoop ik dan maar,.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:10

Anouar heeft 3 jaar geleden een deken met hals op gehad, z'n manen zijn daardoor voor de helft uitgevallen en zijn nog steeds niet terug gekomen

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:41

Ik heb ook mijn paard een halsdeken opgegeven maar ook bij mij, vielen de manen er iedere dag met bosjes uit. Uiteindelijk het halsdeel er maar vanaf gelaten, het heeft nog 2 maanden geduurd voordat de manen hersteld waren, daarna nog eens 2 a 3 maanden voordat haar manen weer begonnen aan te groeien. Ik gebruik nooit meer een halsdeken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:45

veronique56 schreef:
Ik heb ook mijn paard een halsdeken opgegeven maar ook bij mij, vielen de manen er iedere dag met bosjes uit. Uiteindelijk het halsdeel er maar vanaf gelaten, het heeft nog 2 maanden geduurd voordat de manen hersteld waren, daarna nog eens 2 a 3 maanden voordat haar manen weer begonnen aan te groeien. Ik gebruik nooit meer een halsdeken.

en welk merk was dat?

ik heb speciaal een Rambo deken gekocht.
deze heeft een hele hals maar kan er een halve hals van maken ,er zit een rits in.
en voor straks een HH met halve hals

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:51

Je kunt ook proberen als ze buiten staan een halsdeken of losse hals aan je deken te doen en deze op stal af te laten. Op stal is het vaak toch niet zo heel koud en zo krijgen je manen toch een dagdeel voldoende zuurstof. Als je paard dan buiten staat heeft hij het wel lekker warm.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:07

ComancheIII schreef:
Je kunt ook proberen als ze buiten staan een halsdeken of losse hals aan je deken te doen en deze op stal af te laten. Op stal is het vaak toch niet zo heel koud en zo krijgen je manen toch een dagdeel voldoende zuurstof. Als je paard dan buiten staat heeft hij het wel lekker warm.

dat gaat bij mij niet werken omdat ze niet meer op stal komt. Knipoog
haar box blijft openmet een uitloop,en juist in de nacht wil ik de hals voor als het regent
bij een gewone deken loopt er toch regen in de hals,en met een hoge hals niet!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:59

Tarah was ook al haar manen kwijt, uiteindelijk heb ik het laatste plukje zelf maar weggeknipt!! Ik begin er niet meer aan.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:01

Ik doe onder de regendeken/winterdeken een fleecedeken met hals. Nog nooit problemen met de manen gehad.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:30

Ik heb voor het najaar en de winter dekens met halve hals, beide van Horseware.
Ik strijk de manen glad en naar de goede kant voordat ik de deken op doe. Bij mij blijven de manen gewoon heel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:41

Bij anouar waren de manen ook niet afgeschuurd ofzo, maar gewoon verstikt. Ze vielen er met wortel en al uit

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:27

Ik gebruik al jaren een halsdeken bij onze geschoren KWPN'ers. Eerst hadden wij die landa dekens en sinds vorig jaar de anky outdoordekens en nooit last gehad met de manen. Behalve bij de schoft van de dekens zelf, maar dat heb ik bij alle dekens. Onze paarden gaan overdag een paar uurtjes naar buiten en zo blijven ze kort in het haar...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:54

hebben jullie de dekens dan ook 24 per dag op?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:58

ik durf geen haldekens te gebruiken omdat ik bangben dat de hele zooi dr uit gaat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:01

je kunt er ook vlechtjes in maken onder de deken. dat deed ik(nou ja, liet ik doen:P) bij indi toen ze een eczeemdeken had...

verder ben ik tegen scheren en andere dekens, maar daar zal ik maar niet over beginnen hier;)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:56

Ik heb Weatherbeeta dekens in verschillende diktes en met verschillende halsstukken er bij.
Mijn paard is ook geschoren en staat met halsstuk op, met een goed passende hals gebeurd er echt niets met de manen Lachen
Ik doe het net als Karin; voor de hals er op gaat, even de manen netjes kammen naar 1 kant, gaat prima Lachen

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:53

Het verschilt wat voor deken je hebt denk ik..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:45

JorisDy schreef:
hebben jullie de dekens dan ook 24 per dag op?

Ja, mijn paard staat altijd met een deken.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:24

Mijne ook Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:47

Anouar heeft de deken ook 24 uur op. Tenzij het lekker weer is, dan doe ik hem af zodat hij lekker zonder deken kan rollen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:48

de mijne krijgt alleen als hij buiten is een halsdeken op (vanaf maandag, dan wordt hij geschoren)

op stal staat hij zonder, maar dat is bij ons wel super de luxe geisoleerd!

ik ben ook bang voor verlies van manen!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:57

mijn pony heeft pas sinds 2 dagen een deken met losse hals om te voorkomen dattie binnen de kortste keren weer woeliej op zo'n hals word. Ik ga maar eens goed in de gaten houden of meneertje kaal word Nagelbijten / Gniffelen