sympanova, als in de anti-slip pads van barefoot? Ik heb er zo eentje onder mijn barefoot, maar ik gebruik liever mijn westernpad met fleece, ik vind de sympanova toch wat te stroef. Wel lekker luchtig, voert het zweet goed af Maar er zijn een aantal paarden die witte haren krijgen door het schuren omdat het spul zo stroef glijdt.
Ik ben heel tevreden over de HAF dekjes. Die heeft ook van die bobbeltjes maar die zijn wat minder stug. Voordeel is dat hij geen zweet op neemt maar het zweet afvoert naar de randen. Bij de randen krijg je dus op een gegeven moment wel een vieze drek, maar onder het zadel blijft de rug mooi schoon. Even een spons over de onderkant en het dekje is ook weer fris
Boomloosrijden.nl heeft ook nog andere, goedkopere anti-slip pads, die zijn wat minder stroef, dus daar krijgen paarden ook geen witte haren van. Volgens mij zijn de echte sympanova's van grandeur ook uit de handel genomen, omdat ie té stroef is voor veel paarden.
ik heb ook een HAFpad gehad met sympanova-onderkant. Bij een paard met stuggere vacht (ik heb een ijslander ) blijft er aardig wat haar in de sympanova vastzitten. Voor mij de reden om de pad weer te verkopen.