welke beenbeschermers voor rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

welke beenbeschermers voor rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 09:46

Hoi,

Ik rij al jaren met harde beenbeschermers (die pijnbeen en kogel beschermen) hopenlijk weten jullie dan welke ik bedoelen.. nu zijn ze aan vervanging toe en zie ik veel die zachte beschermers die zowat het gehele onderbeen beschermen en een soort bandage zijn (neopreem)omdat gezegd wordt dat ze ook steun aan de pezen geven.

Wat is jullie mening waarom het 1 en waarom het ander?

Ik rij een keer of 5-6 in de week en dan vrij intensief (Z dressuur)

Scum

Re: welke beenbeschermers voor rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:30

De harde peesbeschermers lijken mij prima. Die zijn goed tegen het strijken.
De 3 in 1 beschermers bedekken de hele pees en dat koelt dus nog minder tijdens het rijden. Ze geven ook geen steun aan de pezen. De steun moet nl. van binnenuit komen en die kan nooit door peesbeschermers komen.

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 15:30

verder helemaal geen verschillen? In mijn omgeving zie ik vaker de 3 in 1 ipv de gewone harde peesbeschermers.. enne hoezo dan 3 in 1 als het geen andere meerwaarde heeft?

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:06

ik denk omdat mensen denken dat het meer steun geeft zoiets heet verkoop trucs etc..

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:45

De Actions, Anky of de Eskadron Allround zijn echt super beschermers.
Ik zou voor de Actions gaan om te trainen, veel ondersteuning, makkelijk om en af te doen, goed schoon te maken en gaan héél lang mee.
De Anky's gebruik ik ook, kwaliteit is ook goed, maar die van Action zijn nog net ietsje zachter aan de binnenkant.