weten mensen niet hoe ze strijklappen om moeten doen???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rhapsody_do

weten mensen niet hoe ze strijklappen om moeten doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 16:50

Ik verbaas me iedere keer als ik zie dat mensen hun strijklappen weer verkeerd om hebben. als je niet weet hoe je ze om moet doen, waarom ga je het dan zelf bedenken.... Clown
en ik bedoel dat dat ze de strijklappen van been vewisselen, dus wel dat harde aan de binnenkant, maar de 'bocht' naar voren stekend.... Bloos

wat denken jullie nou als je dat ziet??? Clown

Amrah

Re: weten mensen niet hoe ze strijklappen om moeten doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:52

Hetzelfde als jij Clown krijg gelijk de neiging om ze weergoed te doen Nagelbijten / Gniffelen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:52

Dan vraag ik of ze een reden hebben ze zo om te doen, zo niet dan vertel ik ze hoe ik geleerd heb dat ze om moeten.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:53

Ik wist eerst ook niet precies hoe ze om moesten en had ze de eerste keer ook verkeerd om omgedaan. Bloos Gelukkig voor het rijden nog even aan één van de mensen op de manege gevraagd of ze wel goed zaten. Nu vergeet ik het niet meer; klittenband moet naar achteren.

Bij anderen valt het me eigenlijk nooit op, waarschijnlijk omdat ik zelf dus niet wist hoe ik ze om moest doen.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:54

Op de manege bij ons was een vrouw die had de peesbeschermers met de achterkant naar voor om gedaan, dus zeg maar als het paard zn been verzette kwam hij met het been in 'het gat' van de peesbeschermer. Ik moest toch best lachen en heb toen de vrouw maar even geholpen met de peesjes goed omdoen Nagelbijten / Gniffelen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:54

Eerlijk gezegd hou ik mij daar niet zo mee bezig..

Daarbij is het nog steeds beschermend als het achterste voren er aan zit...

Ach het kan nog veel erger, ik vroeg vandaag aan mijn vader, wil je de strijklappen even omdoen voor mij!

Dus hij, ja is goed.... ik zeg die moet rechts..
Hij is klaar ik kijk achterom, zit de strijklap met de harde kant aan de buitenkant.. Clown

Dus ik zeg pap: Als een paard strijkt en z'n benen gaan dus langs elkaar heen waar zal het ene been het andere been dan raken?? Vork

Hij... uuuhmmm,.. OOH!!! Ze moeten aan de binnenkant Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:56

haha ach als ik het zie help ik diegene gewoon even hoor,moet er soms stiekem wel om lachen,zeker zoals het voorbeeld van daantjuhhh

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:59

ach ja, als dat alles is, worden veel ergere dingen verkeerd gedaan, bandqages bv, als je soms ziet hoe die eromheen zitten, zonderonderlappen en kei strak.
als alleen klittenband verkeerd om zit, beschermen ze toch nog hoor, en is kleine moeite ff door te geven dat verkeerd om is

Daarbij, ik rijd al 9 jaar met strijklappen bij mn pony, en soms als ik me haast doe ik nog verkeer dom, ( zie het bij 2e dan, maar toch dom van mezelf)

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:25

ja ik zeg het ook wel tegen mensen en heb inderdaad ook meegemaakt dat iemand het harde gedeelte van de peesbeschermers naar voren deed en heb ook gezegt dat ze andersom moesten. maar sommige mensen zijn er dan heilig van overtuigd dat ze goed zitten.... Clown en dan kan je zeggen wat je wilt maar het helpt niet, pas als er meerdere mensen zijn die wat zeggen beginnen ze te twijfelen.... hahahaha
maar ik bedoel als je het zo lang verkeerd omdoet denk ik dat op lange termijn wel schade aanricht bij je paard, ze zijn toch niet voor niets zo gevormd Clown Clown

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:43

Ik erger me daar ook altijd aan. Beschermers die verkeerd zitten, bandages, lussen van dekjes niet vast, passanten van hoofdstellen etc. Ik ben daar zelf heel precies in en het valt me ook meteen op als er iets fout zit.

Meestal zeg ik er dan niets van, behalve bij een vriendin, die ziet nu nog niet hoe het hoort en vindt het prettig als je er dan iets van zegt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:32

kellyhvj schreef:
Ik verbaas me iedere keer als ik zie dat mensen hun strijklappen weer verkeerd om hebben. als je niet weet hoe je ze om moet doen, waarom ga je het dan zelf bedenken.... Clown
en ik bedoel dat dat ze de strijklappen van been vewisselen, dus wel dat harde aan de binnenkant, maar de 'bocht' naar voren stekend.... Bloos

wat denken jullie nou als je dat ziet??? Clown

Als ik dat zie zeg ik gewoon even dat ze gedraaid zijn. Is bij mij ook weleens gebeurt Knipoog Niks om je druk over te maken.
Wat ik erger vind is dat ik tijdens een cross mensen zie die met gewone peesbeschermers rijden. Of.... peesbeschermers voor de voorbenen om de achterbenen doen. Ik bedoel, wat heeft dat voor nut? Clown

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:10

Dat heb ik 1x gedaan, peesbeschermers van de voorbenen om de achterbenen. Dan wel een maatje groter gepakt van m'n verzorgpaard. Ik ging met mijn verzorgpony slee-en, vond het wel verstandig om te zorgen dat als de pony ineens stil zou gaan staan o.i.d. de slee niet zo hard tegen zijn achterbenen aankomt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:14

Dan had je een broek van zo'n mentuig aan moeten doen, een peesbeschermer zal met de noodvaart waarmee zo'n ding tegen de benen kan klappen echt niet supergoed opvangen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:16

Dezelfde peesbeschermers als je voor de voorbenen hebt, heb je ook echt voor de achterbenen. Je ziet daar eigenlijk geen verschil tussen. Bij sommige merken hebben de achterbeschermers dan 3 klitterbanden, maar bij veel merken ook gewoon 2 net als voor.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:18

Iedereen moet het leren.. Gouden regel die ik geleerd heb: laatste sluiting moet naar achteren. Werkt altijd!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:22

Sluit mij bij kaat18 aan. Haha!

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:25

Ik ook!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:26

PriscaZ schreef:
Ik erger me daar ook altijd aan. Beschermers die verkeerd zitten, bandages, lussen van dekjes niet vast, passanten van hoofdstellen etc. Ik ben daar zelf heel precies in en het valt me ook meteen op als er iets fout zit.

Meestal zeg ik er dan niets van, behalve bij een vriendin, die ziet nu nog niet hoe het hoort en vindt het prettig als je er dan iets van zegt.

Ik doe de lusjes van mijn dekjes vaak ook niet vast. De dekjes blijven zo ook wel liggen en het scheelt tijd/moeite. Vooral als ik uitstap aan de hand met zweetdeken, en ik mijn zadel af moet doen terwijl ik ook mijn paard vast heb. En die strijklappen achter zullen ook vast weleens net gedraaid zitten. Ik kom ook weleens van mij paard af dat ik een strijklap achter ben vergeten aan te doen Clown Met aansingelen, hoofdstel vastdoen, hoe het zadel ligt, en bandageren (mocht ik dat doen) met ik wel nauwkeurig want dat kan mijn paard belemmeren. Voor de rest hou ik me er niet zo mee bezig.

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:47

PriscaZ schreef:
Dezelfde peesbeschermers als je voor de voorbenen hebt, heb je ook echt voor de achterbenen. Je ziet daar eigenlijk geen verschil tussen. Bij sommige merken hebben de achterbeschermers dan 3 klitterbanden, maar bij veel merken ook gewoon 2 net als voor.

Idd, HKM sports heeft zo van die peesbeschermers die er vooraan hetzelfde uitzien als achter ...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:23

Geldt de regel laatste sluiting naar achteren ook bij de BR strijklappen. Ik doe dat nl. wel altijd en iemand waar ik mee samen rijd doet het juist andersom Clown
Nu hadden wij hier zaterdag ook al een dilemma over...ben nu onderhand wel erg benieuwd hoe de BR strijklappen nou echt om moeten Nagelbijten / Gniffelen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:25

BR eerste klitteband van buitenachter naar binnenvoor klappen en dan het laatte flapje eroverheen, van binnenvoor naar buitenachter.
Snap je hem?
Dus dan zitten ze goed. Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:27

Nou ik heb afgelopen zomer op ons buitenconcours een meisje gezien die had de peesbeschermer van het rechtervoorbeen aan het linkervoorbeen gedaan en andersom. Het klitteband zat dus aan de binnenkant. Sorry, maar toen dacht ik echt: letten jullie dan ook echt niet op Clown Het is ook nog eens onwijs onhandig vastmaken.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:28

tot een tijdje geleden wist ik ook niet hoe strijklappen moesten.
Nog erger, toen ik Kapitein bijna 1 jaar geleden kreeg, wist ik niet eens hoe peesbeschermers werkte (en had ze de 1e keer ook verkeerd om (elastiek aan de binnenkant:) maar harde kant wel achter). Iedereen lachen en niemand die het me uitlegde. Ik denk dat je het gewoon beter kan uitleggen, scheelt een hoop. En iedereen moet het ooit voor de 1e keer doen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:29

het is mij nog nooit opgevallen, en ik wist niet dat je ook nog fouten kon maken met die dingen omdoen Clown dat is voor mij echt net zoiets als het zadel achterste voren leggen denk ik Haha!
zal er vanavond eens op gaan letten Haha!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:57

wat mij wel eens opvalt is dat het in gidsen enzo ook fout staat. laatst volgens mij ook in de divoza gids. en mensen nemen dat voorbeeld over, waardoor zij het ook fout doen. ook zie ik het wel eens op dat soort sites dat het verkeerd zit