Excelsior zadel, enkele vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Excelsior zadel, enkele vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:30

He,

Mijn Fjord wordt nu toch echt breed, en heb ik geen passend zadel meer. Nu kwam ik in de catalogus van Ekkia (le monde du cheval) de Excelsior tegen. Een zadel gemaakt voor trekpaarden. Nu staat er alleen niet echt info over dat zadel in het blad zelf, alleen dat het 18" is en in zwart en bruin.
Nu gaat het mij om de boommaat, welke maat boom heeft die?

En verder heeft dat zadel wel wat langere zweetbladen, maar korte stoten. Zou het mogelijk zijn om deze te laten vervangen door lange stoten?

Alvast bedankt Lachen

Tatjana

felicity

Re: Excelsior zadel, enkele vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:14

Ik heb het excelsior zadel gepast op mijn trekpaard.
Mijn ervaring is dat het zadel giga breed is. En gemaakt is voor ronde paarden met veel schoft. Mijn paard is niet super breed (voor een trekpaard) en ze heeft ook iets schoft waardoor het zadel voor geen meter lag.
Ook vond ik de kwaliteit en de afwerking om te huilen. Stiksels die niet goed vast zaten en het leer was ook niet geweldig. Maar daar is de prijs dan ook naar.

Terwijl een stalgenootje het zelfde zadel heeft op haar trekpaard en die is van leer en afwerking weer veel mooier. Ik denk dat je daarom even goed moet opletten. Maar dan wel een leuk zadeltje kunt kopen.
De zadelmaker kan er ook gewoon lange stoten aanzetten.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:41

Voor mij dezelfde ervaring als Felicity. De Excelsior na laten kijken door een zadelmaker en het was gewoon veel te breed en te lang voor de rug voor mijn trekpaard. De afwerking was afschuwelijk en de zitting keihard. Toch zijn er wel paarden op wie het past, maar ze hebben gewoon een zadel gemaakt dat enorm groot is...De pasvorm laat te wensen over...
Ik heb nu een Massimo trail, speciaal voor ronde en brede paarden, kost alleen wel wat meer dan de Excelsior Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:45

wilde net zeggen , je hebt massimo, die gaan tot 42 boombreedte
die excelsior heb ik ook al een aantal minder positieve verhalen over gehoord kwa afwerking

spalding heeft trouwens ook brede boommaten , heb ik gebruitk op een heel brede ronde haf