Ik heb een 5 jarige en die is behoorlijk breder geworden in zijn schouder en borst. Nu reed ik altijd met het zadel van mijn vorige smallere paard. De laatste tijd heb ik toch het idee dat het zadel wat knelt en ben er nu achter dat ie gewoon te smal is.
Ik heb nu 2 wintec zadels bij van Rijs gehaald om te proberen. Deze zijn in boom te verstellen want dat vind ik toch een fijner idee want stel dat ie doorgroeit tot zijn 8e...
Het ene zadel valt af, ligt niet mooi, klappert wat en schuift iets. Het andere zadel ligt volgens mijn moeder mooi stil, recht en is gelijk verdeeld aan het dekje en de zweetplekken te zien. Ik zit er goed op alleen lijkt het aan de voorkant iets te drukken. Ik heb gebeld en kreeg als antwoord dat als je een zadel op je paard hebt liggen je je hand er aan de voorkant tussen door moet kunnen halen. Dus van boven naar beneden en dat moet vrij makkelijk gaan. Dat kan ik voor het rijden dus wel. drukt niet, maar als ik erop zit en ik houd halt dan lijkt het wel strak te liggen en te drukken. Ik krijg er geen vinger tussen. Ze zeggen dat dit wel goed aangesloten moet liggen, maar als ik naar het zadel van mijn moeder kijk drukt het niet zo erg als bij mij (alleen is dat dan een springzadel).
Hoe is dat bij jullie want ik heb er nu een rode boom in zitten en dat is al bijna de breedste....