Wie heeft er een Albion zadel ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simone_m

Wie heeft er een Albion zadel ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 15:03

graag wil ik weten hoe die bevald
enz.

Surion

Re: Wie heeft er een Albion zadel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:59

Mijn lesgeefster heeft er een, ze heeft hem nog niet zo heel lang dus over de kwaliteit kan ik niets zeggen.
Heb er wel eens opgezeten, had de indruk dat je 'in' het zadel zat op een bepaald plekje, vond het niet zo fijn zitten. Geef mij maar mijn diamant. Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:18

Ik heb er een gehad. SUPER zadel! Ze zijn prijzig maar het geld echt waard. Kwalitatief zijn ze super en de pasvorm is ook super. Ik heb hem toen verkocht omdat ik overging op bruin. Toen ik laatst op zoek ging naar een nieuw zadel heb ik hem weer gepast, helaas paste ze toen niet op m'n nieuwe paard, anders had ik hem zo weer gekocht.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:06

Ik ben er nu ook een aan het proberen. Ik heb er een perfecte beenligging in, maar ik zit naar mijn gevoel niet zo diep. Dit maakt mij ook zo aan het twijfelen. Ik twijfel hier tussen de Euroriding Luxor en de Albion SLK. Nu de kwaliteit van het leder is wel super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:42

Ik vind ze persoonlijk errug duur.. Voor wat minder geld, heb je een prima kwalitatief zadel.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:27

Bitch schreef:
Ik vind ze persoonlijk erg duur.. Voor wat minder geld, heb je een prima kwalitatief zadel.

Daarom ben ik toen voor een KN Tango gegaan. Zadels waren vergelijkbaar, prijsverschil was alleen wel enkele
honderden euro's(ik geloof ca. 400). De Albion had misschien een iets betere kwaliteit leer, maar KN is ook gewoon goed.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:04

Toen ik op zoek ging naar een zadel vond ik alles duur Haha! . Albion ligt niet alleen in z'n prijsklasse, ook prestige, passier, KN, Barsbey etc vallen allemaal in die prijsklasse...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:13

Wat ik heb gezien van de Albion, vind ik de leerkwaliteit echt niet beter dan de KN. Afwerking Albion vind ik niet je van het...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:47

Ik heb een albion gehad, wat jaartjes oud en die was echt nog perfect. Maar misschien heeft dat weer met een oudere lederkwaliteit te maken?..

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:51

Ik heb er ook een. Het is echt een heel fijn zadel! ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:04

We hebben laatst op cursus een aantal( 4 of 5) Albion's gehad. Ik vond ze vrij grof, niet netjes afgewerkt. Verder zaten ze netjes in elkaar. Leer was echt niet slecht. Maar het sprak me niet aan.
De andere zadels waren allemaal engelse merken, en die zagen er top uit.

Zadels waren allemaal nieuw.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:20

Ik heb ook een ALbion. Ik vind ze super. Ze zijn er inderdaad wat grof uit, maar de ligging is perfect en hij heeft een smalle zit. Zodra erop zit valt het grove niet meer zo op. Ik ben heel erg blij met mijn Albion. Vind hem ook niet echt een gedwongen zit hebben, je wordt meer uitgenodigd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:32

Ik heb ook een Albion zadel. 2 zelfs. Een dressuur en een veelzijdigheid. Ik vind ze echt super zitten. Ik heb heel veel andere zadels geprobeerd, maar ik kon niet op andere zadels zitten.

Ik ben er echt heel tevreden over Lachen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:55

Bourrelier schreef:
We hebben laatst op cursus een aantal( 4 of 5) Albion's gehad. Ik vond ze vrij grof, niet netjes afgewerkt. Verder zaten ze netjes in elkaar. Leer was echt niet slecht. Maar het sprak me niet aan.
De andere zadels waren allemaal engelse merken, en die zagen er top uit.

Zadels waren allemaal nieuw.

Albion is ook Engels ;) We hebben al jaren een Albion, top kwaliteit (ziet er nog steeds als nieuw uit) en zit heerlijk.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:13

Ik heb ook een albion, de slk om precies te zijn. Het was het enige zadel dat goed lag op mijn pony met rugproblemen. Ik kan er zelf heerlijk in zitten en wil niet meer anders. Het zadel zit niet heel erg diep, maar dat is juist iets wat ik er fijn aan vind.