Sinds een paar dagen heeft mijn paard op haar schoft schaafplekken van het zadel. Haar voorijzers zijn eraf gehaald en ze is dus anders gaan lopen. Ze is dan een paar daagjes wat gevoeliger op haar voeten. En nu heeft ze dus wat schaafplekken op haar schoft. We hebben het sjabrakje al onder het zadel weggehaald en rijden nu met alleen een schapenbontje onder het zadel. het is dus duidelijk dat het zadel niet meer goed past. Kan een wintec zadel worden opgevuld (het is de wintec 500)? Een smallere boom is geen optie; ze heeft nl. al de smalste boom erin. Het andere uiterste is de plaatselijke zadelmaker laten kijken en geheid dat hij mij een ander/nieuw zadel wil verkopen. Of de ijzers er weer onder laten slaan...
De ruitersportwinkel had ook wat nieuws: kunststof (foam/schuim) onderleggers van de Wintec om je zadel van voren wat hoger te laten komen, zodat hij niet op de schoft rust, maar volgens mij is dit ook een lapmiddel. Wel een goedkoper lapmiddel (25 euro) dan een nieuw zadel (1000 euro en meer).
Wie heeft nog tips voor mij of weet of je een wintec zadel ook kan laten opvullen?