bitten op maat laten maken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

bitten op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:23

Pfffffff wat een ramp. Ik heb een belgisch trekpaard waar alle knopjes voor de L1 er inmiddels opzitten. Ik rij nu dan ook met een mylerbit. Maar die vind ik eigenlijk aan de kleine kant. En wil ik een dubbelgebroken bitje hebben. Ik heb inmiddels de bitten van K&K gezien die tot maat 16 lopen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! *LOL* .
En wil er daar ook een van gaan bestellen.

Maar dan heb ik nog een probleem buiten. Ik vind het heerlijk op buiten te rijden en ik doe dit dan ook vaak. Als ik alleen rij is er eigenlijk niet zo'n heel groot probleem. Ze is dan wel wat kijkerig maar fijn te rijden. Maar ga ik met een ander mee of met een groepje. Word het al wat lastiger.
Als ik achteraan rij in stap is er niets aan de hand. En loopt ze heel relaxt op een los teugeltje. Voorop in stap is ook nog geen probleem. Maar zodra we gaan draven is mevrouw niet fijn meer te rijden. Als ik achteraan rij. Loopt ze alleen maar te drammen dat ze voorop wil. Maar dan echt de neus nar voren steken en gaan met die banaan. Rij ik voorop is ze nog steeds niet te houden maar heb ik wel ietsje meer controle.

En om altijd alleen op buitenrit te gaan vind ik ook zo saai.

Ik zou nu dan ook een dubbelgebroken pessoa willen hebben. Waar twee teugels aankunnen. Dat ik echt alleen in nood de tweede teugel erbij kan pakken (soort noodrem). En niet in d'r mond hoef te hangen.
Maarja dan het probleem vind die maar is in maat olifant (15/15.5)
Ik ben al aardig wat winkels afgelopen en nergens hebben ze ze of kunnen ze ze bestellen. Ik ben dan ook benieuwd of je ergens bitten op maat kan laten maken.

Mizora

Re: bitten op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:43

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:45

Je bent geweldig. Zulke zocht ik. Dubbelgebroken en in die maat.
Ik kon ze nergens vinden. Heel erg bedankt.
Edit: is een pessoa met 4 ringen niet ongelooflijk vervelend voor je paard? Lijkt me zo lang naast die mond.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:40

4 ringen is niet vervelender voor je paard dan 3 ringen. Het paard heeft van die laatste ringen weinig last.
Alleen: als je de teugels aan de onderste ring doet (vd 4rings) dan werkt deze een stuk scherper. Met de 4rings kan je dus gewoon rijden (grote ring) en scherp en door de laatste ring nog scherper.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:59

De site is pas online, zag hem bij commercieel staan en ik kijk altijd wat voor bitten ze hebben. (ben bitverzamelaar, heb alleen geen paard)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:20

Judje schreef:
4 ringen is niet vervelender voor je paard dan 3 ringen. Het paard heeft van die laatste ringen weinig last.
Alleen: als je de teugels aan de onderste ring doet (vd 4rings) dan werkt deze een stuk scherper. Met de 4rings kan je dus gewoon rijden (grote ring) en scherp en door de laatste ring nog scherper.

Ja dat snapte ik.

Ik was gewoon van plan 1 teugel op het grote gat te doen en de tweede teugel op het gat eronder. En dan gewoon lekker rijden zoals ik altijd doe. Met een los teugeltje. Maar mocht ik dan een noodrem nodig hebben kan ik altijd de tweede teugel erbij pakken. Vind dat drammen nogal eng als ik een weg moet oversteken.