Ik ben even de weg kwijt, mn huidige zadel is vrij smal maar ligt mooi stil. De fysio vindt hem te smal, maar zodra ik een breder zadel pas gaan ze achter wippen en klepperen. Dus, wat moet je dan?
als het kleppert past het niet dit kan zijn omdat het te breed is , omdat de vorm van de rest van de boom niet mooi aansluit of omdat de kussens simpelweg niet goed zijn kw avorm voor de rug van je aard
wje kunt her het beste een goede zadelpasser/maker bijhalen die kunnen redelijk snel zien wat er aan de hand is en wat er aan zou moeten gebeuren
Mijn huidige zadel kleppert niet, en is mijn inziens aangemeten door een goede zadelmaker, en mn DA vond hem ook goed. Maar ik ga dus toch weer twijfelen als ik de Fysio zie, want ze was bij haar toch echt overduidelijk gevoelig. Ik check dr rug eugenlijk ook altijd maar dan geeft ze niks aan, of ik voel te zacht of ik zit op de verkeerde plek ofzo
een passend zadel kopen . Een passend zadel breed of smal ligt goed op je paard en kleppert dus niet. Een goeie zadelmaker kan verschillende zadelmerken bij je paard komen passen.
tja, als ik speciaal iemand laat komen en die zegt dat deze past en laat zien waarom de anderen niet geschikt zijn (incl mn oude zadel) en hij wordt ook goedgekeurd door een DA die verder kijkt dan zn neus lang is, dan weet ik dus niet wat voor zadel er wel op moet. zowel voor mn dressuur als voor mn spring zadel zijn er heel wat modelletjes aangesleept geworden voordat er iets paste, kennelijk heeft ze een hele rare rug die er heel makkelijk uit ziet...
Kan het niet zijn dat je zadel eerste goed lag, maar nu de bespriering is toegenomen het te krap geworden is?
Is inderdaad een mogelijkheid, maar heb niet het idee dat ze daarin zoveel veranderd is. De DA heeft in maart nog gekeken, en de zadelmaker 1-2 maanden geleden nog (nadat een andere zadelmaker hem helemaal ver***t had)