wintec wide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

wintec wide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 10:44

Omdat mijn pony zo'n moelijke rug heeft (vrij kort en geen schoft) zit ik nu te denken aan een wintec wide.

Wie van jullie weet hoe lang het zadel is (17,5 inch)
en hoe breed zijn de ''bomen'' die erbij geleverd worden.

Verder zijn natuurlijk alle ervaringen met het zadel welkom.

bayaatje

Re: wintec wide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:08

hoi,
ik heb een wintec wide voor mijn haflinger. er zit nu de "middelste boom" in. ook op mijn fjord maatje tank past hij met de grootste boom in. op de foto lag het zadel er voor de eerste maal op. intussen zit er een andere boom in. het zadel lijkt enorm klein op de foto, maar de haflinger is ongeveer 1m56 Knipoog
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... 160035.jpg

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:11

1 inch is 2,54 cm, 17,5 inch is dus 44,45 cm. Bloos

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 08:54

bayaatje schreef:
hoi,
ik heb een wintec wide voor mijn haflinger. er zit nu de "middelste boom" in. ook op mijn fjord maatje tank past hij met de grootste boom in. op de foto lag het zadel er voor de eerste maal op. intussen zit er een andere boom in. het zadel lijkt enorm klein op de foto, maar de haflinger is ongeveer 1m56 Knipoog

het zadel op de foto is geen wintec wide,die hebben geen suede kniestukken en zijn meer dressuurgericht

jij hebt een wintec 500 met gewoon de witte(wide) boom?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 00:30

heb inmiddels een wide geprobeerd.
jammer genoeg was de smalste boom die daar in zet toch te breed voor mijn pony. Het zadel drukte dus op de schoft.
Heb geprobeerd er de witte boom van m'n eigen zadel in te zetten, maar dit kreeg ik neit voor elkaar.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 08:55

dan heb je toch voldoende aan een gewone wintec met witte boom.?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 08:57

en als deze niet past doordat je paard te weinig schoft heeft, probeer eens een speciaal haflinger zadel
wintec witte boom is boommaat 34, maar heeft andere pas vorm omdat deze speciaal gemaakt is voor paarden met weinig schoft

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:07

casanova schreef:
bayaatje schreef:
hoi,

het zadel op de foto is geen wintec wide,die hebben geen suede kniestukken en zijn meer dressuurgericht

jij hebt een wintec 500 met gewoon de witte(wide) boom?

Jawel hoor, ik heb sinds kort ook een wintec wide en die van mij heeft ook suede kniestukken.
Overigens... Wat een beer van een haf! Haha! Die doet het zadel idd heel erg klein lijken!
Ik heb een New Forest pony en heb er ook de breedste boom in zitten, nog een pluspunt aan deze zadels is dat de ruimte tussen de kussens veel ruimer is dan bij de gewone wintecs en het zadel heeft ook een V-singel.

Edit: aangezien de witte wintec boom 34 is, veronderstel ik dat de drie bijgeleverde bomen maten 35, 36 en 37 zijn Lachen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 10:38

misschien dat ik dan eens zo'n haflingerzadel moet proberen, zijn deze gewoon bij divoza oid te koop?
Hopelijk zijn die kussens iets anders geplaatst, zodat het zadel iig beter op mijn pony ligt.