welke winterdeken moet ik nemen>?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

welke winterdeken moet ik nemen>?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 09:26

dit word jawel, de eerste keer voor mij dat ik iets bestel bij een internetruitershop.

ik zoek een echt sterke deken voor mijn paard,
een outdoordeken,
en dan gaat het mij erom dat ie echt stevig is,en een goede pasvorm heeft.

ik koop het liefste in de ruitershop zelf, maar op internet zijn de dekens goedkoper.
in de shop heb je alleen wel het voordeel dat je kunt voelen hoe de stoffen zijn.

vandaar dat ik om ervaringen van jullie vraag.
paard staat dag en nacht buiten in een kleine kudde, dus de deken moet goed waterdicht, ademend en vecht-proof zijn.

de dekens die mijn interesse hebben gewekt :

http://www.piafferuitersport.nl/prod_de ... 21&mid=177

Pessoa turnout 1800 D
(BI381300)
Een topper onder de dekens. In een schitterend design een deken die tegen een stootje kan. Met een buitenstof van maar liefst 1800 D is deze ook nog eens zeer goed ademende deken een van de sterkste dekens. Voorzien van een 330 grams vulling. Zeer goed waterdicht. Voorzien van dubbele musketon sluitingen, kruissingels, schofbontje, bilkoorden en een unieke "afneembare"staartflap ( dmv speciaal klittenband systeem ). Aan de binnenzijde bekleed met een zeer zachte stof welke schuren tot een minimum beperkt. De deken word geleverd in een speciale tas.

of deze:

http://www.piafferuitersport.nl/prodImages/1765/hi.jpg
BR slate black outdoor deken 340 gr. voering waterdicht
(BIslateruitaanb)
Schitterende kwaliteit deken voorzien van afneembare kruissingels met elastiek tegen scheuren en anti losraak systeem, afneembare bilriemen, staartflap, musketon borstsluitingen ( verstelbaar ), antischuur borstvoering,
3000 mm. waterdicht, 340 grams vulling en 4000 gr. / 24 uur ademend.
In 1 kleur oudroze/ bruin geruit.

http://www.piafferuitersport.nl/prod_de ... 756&mid=85
Harry s Horse® Outdoor rug Thor 07 200g
(HH3220651)
Materiaal 600 D ripstop polyester buitenzijde, Teflon gecoat. T/C voering (2/3 katoen, 1/3 polyester). Waterdichtheidswaarde 2000 wr/wp, ademend vermogen 2000 mvp.

Vulling 200 grams polyfill.

Uitvoering met gevouwen coupenaden.

Maten 145 t/m 215 cm

http://www.piafferuitersport.nl/prodImages/422/hi.jpg
Pessoa turnout 1200 D
(BI381301)
Een mooi design deken van pessoa. Gemaakt van een stevige waterdichte buitenstof.
De deken is echter wel zeer goed ademend. Voorzien van een 280 grams voering, dubbele musketon borstsluiting, kruissingels, schoftbontje, bilriemen en een unieke "afneembare"staartflap dmv een speciaal klittenband systeem.
Deze deken word geleverd in een mooie bijpassende dekentas.

ik heb even een kleine selectie gemaakt,
harry's horse heeft er nog meer, maar ik vind die dekens irritant waarbij de buiksingels door het dek heen moeten, dus daar valt mijn keuze niet op.

kunnen jullie mij helpen een keuze te maken??

dus nogmaals, de prijs moet een beetje normaal zijn, maar belangrijk is dat hij stevig is, een sterke deken voor een lomp paard.
mijn paard is trouwens best breed, dus als een deken smal aandoet, dan valt deze ook af

alvast bedankt voor de hulp Haha!

DesireeK

Re: welke winterdeken moet ik nemen>?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:37

Als ik zou moeten kiezen met de info die jij geeft zou ik voor de eerste gaan... Die is volgens de omschrijving het meest stevig....
En ziet er ook wel naar uit dat er een vrij breed paard onder past Knipoog

suc6 met je zoektocht naar een goed deken....

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:35

Ik zou voor de eerste gaan, omdat dat de duurste is, dat lijk me de beste:) De van HH lijkt ook goed te zijn, maar dan moet je opzoeken wat de waterdichtheid ed betekent:)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:24

De eerste van Pessoa is 3x zo sterk dan de HH en de 2de van Pessoa 2x zo sterk, die lijken me dan dus al beter dan de HH Knipoog Hoeveel Denier de BR heeft staat er niet bij maar deze lijkt me ook beter dan de HH. Denk dat ik voor de eerste van Pessoa zou gaan.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:28

Ik heb de indruk dat BR smal valt. Ik heb een redelijk barok paardje en een BR deken gekocht wat overal goed past, maar ging schuren op de borst, dus toch niet helemaal past!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:34

ik heb de br deken, fijne deken, mooie pasvorm, stevig!
ligt echt als een huis dat ding.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:45

Die van HH heeft geen singels door de deken heen, dat is het HH higt Tech model. De Thor modellen zijn de wat meer 'economische' varianten van HH. Wel zijn de Thor's gemaakt van ripstopnylon, wat betekend dat een gaatje niet zo snel doorscheurt in de stof. Heb zelf ook zo'n soort model, bevalt goed en zeker voor die prijs. Succes ermee!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:00

Ik zou ook afwegen waar je meer aan hebt qua warmte. Bij een 200 gram kun je bij erge koude (wat in nederland in principe niet meer zo vaak voor komt) met onderdeken werken bij zo'n hele dikke kun je niet vulling er uit halen als het warmer word.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 17:14

nou de dikte maakt me niet zo veel uit, want als ik m opleg doe ik haar toch eerst scheren.

ik wil in elk geval wel met voering, die regendekens gaan ze zo snel onder zweten.

en een die echt echt goed stevig is gezien ze een deken per jaar molt Boos!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:16

Echt stevige vind ik altijd die dekens van Bucas. Die scheuren echt nooit ook door de speciale stof die alleen Bucas en Amigo (ff merknaam vergeten) hebben. Die dekens zijn alleen errug duur en vind Bucas (oude model weet niet hoe nieuwe is met nieuwe sluitingen) erg smal aan de voorkant.

Bovenste dekens ziet er goed uit en lijkt mij ook erg stevig.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:19

het blijft moeilijk zeg ...

de hh thor '08 200 gram kost op zijn goedkoopst 49,50

ik heb ook een shop gevonden die voor de amigo turnout medium 89,50 vraagt ...

de amigo is natuurlijk veel sterker,maar mijn paard is een echte sloper..

ik zag ook ergens een hengstendeken, maar die had maar een enkele borstsluiting, en als die stuk gaat staat jhet paard mooi zonder deken te kijken...

ik ben helemaal suf van het kijken naar alle online ruitershop.

ruitersport.com is een stuk goedkoper in de dekens,
een libella is bijvoorbeeld veel duurder...

wat zal ik doen, het dubbele uitgeven voor de amigo, of voor de goedkope hh thor gaan..

wie heeft ervaring met sloopgrage paarden?

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:29

Als ik jou was zou ik liever meer geld uitgeven voor een goede deken (Horseware Rambo of Bucas) dan dat je binnen een maand weer een nieuwe kunt kopen omdat hij ze gesloopt heeft. Dan ben je uiteindelijk nog meer geld kwijt. Bij de paardendrogist zijn de Bucas dekens tot morgen nog met 10% korting geloof ik.

Succes! Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 15:33

mm de bucas is toch wel weer stukken duurder als de amigo Knipoog

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:56

hey bregje!
Ik zou voor de BR gaan! ik heb vorig jaar een nieuwe BR deken gekocht (die van de sportsfashion line 300 grams) en ik vind 'm erg stevig en ligt super op Thies.
Bovendien vind ik die ook het mooist... maar ja das weer een ander verhaal...
succes ermee!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:02

Ik heb een soort gelijke versie van de HH deken.
Opzich een prima deken voor een leuke prijs, maar niet echt super stevig. Ik heb de deken maand terug gekocht en er zitten nu al aantal scheurtjes in.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:10

Als je echt een onverwoestbare deken wil zou ik voor een New Zealand deken gaan, zijn 64€, en bij Horsemopolitan hoef je dan geen verzendingskosten betalen.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:39

Ik heb de Harry s Horse® Outdoor rug Thor 07 200g gehaald, maar helaas nog niet binnen.
Ik heb alwel de regendeken binnen, dat is de Harry's Horse® Outdoor rug 'Thor'07' 0g met fleecevoering.
Mijn paard gaat ook 24 uur per dag de wei op.

Prima deken, voelt stevig (gelukkig!).
Mocht je echt iets meer zekerheid willen zou ik voor de pessoa gaan inderdaad.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:45

crossmonster schreef:
wie heeft ervaring met sloopgrage paarden?

Helaas ik, mijn merrie sloopt regelmatig een dek van mijn pony. Haar eigen dekens blijven wel heel. Meestal pakt ze hem aan zijn dek om mijn pony ergens heen te slepen

HH ben ik niet zo'n fan van de pasvorm.
Amigo had ze binnen 2 dagen een buiksingel afgescheurd.
Ik heb een hele dure WB, weet zo niet het type en daar heeft ze alleen een klein gaatje bovenop in gebeten.
Een rambo wug overleefd het ook redelijk, alleen is die niet meer waterdicht.
Pagony heeft 1 deken 1 jaar van geleefd, de ander had na 1 dag al een scheurtje.
BR weet ik niet wat betreft stevigheid, maar waterdichtheid viel me tegen.

Mijn merrie is vooral erg trekkerig als ze hengstig is en de pony niet doet wat ze wil.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:17

Onze merrie die sloopgraag is heeft een pagony 200 grams outdoordeken, enige wat kapot is is een klein scheurtje bij de borstsluiting.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:44

Waarom ga je niet in de winkel naar deze dekens kijken, dan weet je hoe ze aanvoelen, kun je de verkoopster alle vragen stellen, je keuze bepalen, en op internet met korting kopen Geld, geld!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 17:05

nou dan ben ik nog duurder uit,want dan moet ik een heel eind rijden met de auto,
hier in het dorp zit er een, maar daar vind ik het advies minimaal,
dan is er langeraap, nou die is aan het verhuizen dus das ook niks.
en dan de ruiterboulevard, en dat vind ik ook geen prettige winkel .
en trouwens heb ik liever advies van mensen met ervaring met de dekens Knipoog

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:00

HH heeft een hele goede prijs kwaliteit, maar ademen minder dan bijvoorbeeld Bucas of Rambo. Amigo van horseware is de voordelige variant en heeft dus ook minder kwaliteit. De rambo is de sterkste met de bucas samen. Dat bucas duurder is dan Amigo heeft ook alles met kwaliteit te maken. Als je de lengte van je deken weet, dan kan je ook een goede gebruikte van bijvoorbeeld bucas kopen, die koop je tussen de E 50 en 100 en dat is dan ca 50/60% van de nieuwwaarde. Ik heb altijd Rambo en die gaan vrijwel nooit stuk ook niet als de vriendjes er met de tanden in blijven hangen. Let op als je een heel breed paard, dan de de deken een maat groter kiezen of voor bucas een borstverbreder er bij kopen. succes

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:22

Rambo is inderdaad sterker dan de Amigo. Heb net een Rambo Rhino gekocht en de pasvorm is echt super. Bij mijn paard zitten andere merken (Bucas, HH, WB) te krap aan de voorkant en bij de sluitingen. Maat groter is soms geen optie want komt de pasvorm niet altijd ten goede (schuiven of mest aan de staartflap omdat ie teveel agfhangt). Voor mij geen ander merk denkens meer! Schrok wel van de prijskaartjes Huilen

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:59

Horseware dekens zijn voordeliger via internet te bestellen. Zowel een ebay winkel in UK als www.equestrianstore.com heeft vaak voordeligere prijzen dan in NL (scheelt soms 1/3 van de prijs!) Verzendkosten zijn vanaf bepaald bedrag vanuit Ierland in elk geval gratis. Ik heb daar enkele jaren geleden ook twee rambo's vandaan. Overigens heeft Horseware drie modellen lijnen. de voordeligste Amigo, de tussenlijn Rhino en de toplijn Rambo. Van Rambo is er ook een XL lijn, die juist een bredere voorzijde heeft en specifiek geschikt is voor barokke paarden en breedborstigen onder onze edele viervoeters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:31

Ik heb de BR gehad, maar Dept is eruit gegroeid. een super deken!!

nu heb ik een Rhino, en denk dat ik daar nog blijer mee ben!