Mijn paard schraapt alles stuk in de trailer: zijn hoeven, nu al 3 extra dikke rubber matten. Hij loopt super braaf de trailer in, als de trailer stil staat op een wedstrijd staat hij ook stil. Hij vindt het gezellig om mee te gaan. We hangen dik gevulde hooinetten op. we rijden rustig, dat is het probleem niet. Hij schraapt alleen met zijn linker voorbeen, hij heeft net een jaar stil gestaan vanwege losse hoefwanden ( mede vanwege het schrapen), we zijn daarom ook 14 maanden heen en weer naar een kliniek gereist, dat heeft het alleen maar erger gemaakt. Weet iemand misschien een oplossing? Mijn man wil hem kluisteren. Dit wil ik absoluut niet, ben veel te bang dat hij onderuit gaat. Ik dacht al aan hoefschoenen, maar volgens mijn hoefsmid heeft hij die ook zo stuk, omdat hij ijzers onder heeft. Nu had diezelfde smid het over een bepaald soort hoefschoen, die hiervoor geschikt zou zijn. Volgens mij heb ik zoiets ook wel eens gezien in een draversstal. Heeft iemand iedeeën?
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door heleenxx op 05-10-07 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Het gaat meer om het gedrag van je paard.... en wat je er aan kan doen. K heb ff getemt en als blijkt dat de moderators het toch wel hier vinden passen blijft het hier wel staan.
Maar even ontopic, kluisteren zou ik zeker niet doen in de trailer. Je paard moet wel evenwicht kunnen houden in de trailer en dat wil moeilijk als ze hun benen niet uit elkaar kunnen zetten of bewegen. Ik zou eerlijk gezegd niet weten welke hoefschoen of je bedoeld, maar misschien dat dat idd helpt.
Dan kan ik de hele rit wel blijven heen en weer schudden met de trailer. Lijkt me ook geen optie. Ik rij ook niet te rustig volgens mij, gewoon normaal. Onze andere paarden staan overigens wel heel braaf in de trailer. Alleen deze is speciaal.
Mijn paard heeft ook altijd geschraapt in de trailer. Ik heb echt alles geprobeerd, zachter rijden, harder rijden, sneller optrekken, over verkeers drempels rijden, zigzaggen, helaas alles geen effect. Het enige wat bij hem hielp was hooi in de trailer. Dus altijd extra hooi mee voor de terug weg.
Er hangen 2 netjes vol hooi, hij komt niets tekort. Ik neem altijd reserve mee. Het eerste half uurtje is hij ook altijd rustig, daarna gaat hij zich vervelen. De terugweg begint hij meestal direct. Ik denk ook niet dat we het gedrag nog kunnen veranderen, daarom zoek ik een oplossing om de gevolgen te verminderen.
Hier hebben we er ook eentje die constant staat te stampen. Die wordt wel gekluisterd. Maar desondanks krijgt ze t nog steeds voor elkaar om zo ongeveer door de bodem heen te graven....