dressuur bruin minder dan zwart?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

dressuur bruin minder dan zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 17:56

Even een vraagje, dressuur hebben ze vaak zadels en hoofdstellen zwart, ik zie zelde bruine hoofdstellen of zadels, zijn bruine zadels minder punten waard of wat is het idee hierachter?

Urielle

Re: dressuur bruin minder dan zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:41

Nee hoor, bruin of zwart maakt niet uit qua punten. Het is wel zo dat je bijv. geen bruine laarzen aan mag dus dat completeert minder mooi. Modekwestie dus Knipoog

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 18:42

oke en bij springen dan? want daar zijn wel vaker bruine zadels

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:42

Het maakt niet uit of je een zwart of bruint zadel/hoofdstel hebt Knipoog
maar wat Urielle al zegt het com;leteert minder mooi met zwarte laarzen.
maar ik zie wel vaak met springen bruine zadel/hoofdstel Tong uitsteken

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:46

Vaak doen ze het om het geheel. Zwart staat vaak sjieker dan bruin en zoals wat Urielle al zei: ze willen graag dan ook alles in de zelfde kleur hebben.

Zelf heb ik ook een donkerbruin zadel, speciaal die kleur gekozen omdat ik het mooi vond en omdat ik ook ga springen (en misschien nog een hoofdstel en laarzen bij ga kopen in die kleur). Maar als ik bleef dressuren zou ik voor zwart hebben gekozen;)

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:06

Urielle schreef:
Nee hoor, bruin of zwart maakt niet uit qua punten. Het is wel zo dat je bijv. geen bruine laarzen aan mag dus dat completeert minder mooi. Modekwestie dus Knipoog

Dus een dressuurproef rijden met een bruin zadel en bruine lederen dressuurrijlaarzen en bruin jasje mag wel?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:09

Nee, laarzen en jasje moeten blauw of zwart zijn, helaas mag bruin niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:17

als daar je punten vanaf moeten hangen Knipoog
Nee hoor, het maakt niets uit, bruin mag ook Lachen

xNachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:18

Het is inderdaad gewoon een kwestie van mode.
Bruin bij zwart staat niet mooi, dus daarom meestal 'n zwart zadel.
Ik heb ook geen bruin zadel.. Ik vind zwart ook gewoon mooier.Vork

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:21

Nibbit schreef:
Nee, laarzen en jasje moeten blauw of zwart zijn, helaas mag bruin niet.

Verdorrie... Boos!

Haha! Haha! Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:59

Blijft jammer dat bruine laarzen, jasje en cap op een wedstrijd niet mogen...

Wat de eenheid betreft, ik had afgelopen zondag gewoon nog een 8 voor de verzorging, met m'n bruine zadel en hoofdstel, en zwarte laarzen, jasje en cap...

Ik vind zelf bruin bij bruin en zwart bij zwart ook mooier staan.
Maar ik rijd vaker gewoon dan een wedstrijd, en dan kan alles wel in bruin... Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:35

Zelfs groen of paars mag. En een jury mag je daar niet voor straffen, want het tuig kan dan nog goed verzorgd zijn. Net als pimpelpaarse handschoenen met witte stipjes. Mag ook.
Of het ook mooi is voor de dressuur is een tweede, maar het mag wel. Je moet dus gewoon starten in wat jij leuk vindt. Als dat een london zadel is met een roodbruin hoofdstel met veel blingbling, dan kan dat best heel goed passen in de dressuur hoor. Andere kleuren zou ik niet zo snel doen, maar het mag wel. Jasje moet blauw of zwart zijn, tenzij de vereniging een ander tenue heeft. En de broek geel of wit. Handschoenen en plastron zijn verplicht, maar over de kleur wordt niets gezegd. Zelfde geldt voor de cap, als dat ding maar goedgekeurd is, dan mag je er mee starten.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:57

germie schreef:
Zelfs groen of paars mag. En een jury mag je daar niet voor straffen, want het tuig kan dan nog goed verzorgd zijn. Net als pimpelpaarse handschoenen met witte stipjes. Mag ook.
Of het ook mooi is voor de dressuur is een tweede, maar het mag wel. Je moet dus gewoon starten in wat jij leuk vindt. Als dat een london zadel is met een roodbruin hoofdstel met veel blingbling, dan kan dat best heel goed passen in de dressuur hoor. Andere kleuren zou ik niet zo snel doen, maar het mag wel. Jasje moet blauw of zwart zijn, tenzij de vereniging een ander tenue heeft. En de broek geel of wit. Handschoenen en plastron zijn verplicht, maar over de kleur wordt niets gezegd. Zelfde geldt voor de cap, als dat ding maar goedgekeurd is, dan mag je er mee starten.

Even inhaken, in het regelement staat wel degelijk onder het kopje 143 kledingvoorschriften dat de cap blauw of zwart moet zijn en de plastron moet geel of wit van kleur moet zijn!
Over de handschoenen wordt qua kleur inderdaad niets vermeld

Overgens vind ik de combi zwart - bruin niet mooi maar blauw - bruin is absoluut een plaatje(mits goed uitgevoerd dan! Knipoog Dus blauwe jas, witte of nog mooier beige blouse met dito plastron en broek en blauwe laarzen! Anders zit je nog steeds met de bruin zwart combi)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:43

Ik vind al die kleurenregels eigenlijk nogal ouderwets. Dat alles in 1 kleur (hoofdstel, zadel, laarzen en jasje) mooier eruit ziet begrijp ik wel:), maar waarom bruine laarzen/jasjes dan niet mogen..? De mogelijkheden om aan te doen wat jij mooi vind, worden zo enorm beperkt.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:56

Nee hoor, ik vind alleen zwart mooier staan bij dressuur. Zwarte laarzen, jasje, cap etc. Dus ook zwart tuig. Clown

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:40

Bruin is gewoon véél mooier dan zwart, maar ook duurder. Mensen hebben meestal een compleet zwaart tuig + outfit en willen dan niet omschakelen naar een andere kleur vanwege de kosten. Ik haalde altijd 7/8 ens voor verzorging met m'n bruine tuig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:31

Tja, ik haal ook zevens en achten en zelfs incidenteel een negen met mijn zwarte tuig. Die zeven en acht zijn standaard cijfers. Je moet al echt iets verkeerd doen om naar een zes te gaan (losse manen, plukkerige vlechtjes, gevallen bij het inrijden en vlek op je broek...)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:08

Iki vind bruin tuig over het algemeen ook mooier dan zwart, maar ik zie daar dan voor een wedstrijd ook liever een mooi bruin jasje en bruine laarzen bij. Lijkt me zoooo mooi Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:04

Urielle schreef:
Tja, ik haal ook zevens en achten en zelfs incidenteel een negen met mijn zwarte tuig. Die zeven en acht zijn standaard cijfers. Je moet al echt iets verkeerd doen om naar een zes te gaan (losse manen, plukkerige vlechtjes, gevallen bij het inrijden en vlek op je broek...)

Was alleen maar om aan te geven dat er met bruin tuig écht niet lager gepunt word Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:04

ik reed ook dressuur met bruin tuig... vind het veel chiquer dan zwart. reed wel met champagne en donkerblauw (ook blauwe laarzen) omdat ik dus niets in zwart had. kreeg vaak 9ens voor verzorging

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:08

Volgens mij is de KNHS van plan de discussie te openen over de kledingvoorschriften. Heb ik dat niet ergens zien staan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:12

ze zijn er inderdaad mee bezig om bruin ook te toe staan bij de dressuur... maar geen idee of het doorkomt.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:46

Ik vindt Bruin/Zwart en Bruin/Blauw even mooi. Ik heb een Ankypad Offwhite gekocht en een Anky Offwhite rijbroek, maar ik start zaterdag gewoon met Zwart Offwhite. Ik start niet met mijn bruine zadel. Ik leen een zwart zadel wel van Moeders Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:26

LiSSy schreef:
ze zijn er inderdaad mee bezig om bruin ook te toe staan bij de dressuur... maar geen idee of het doorkomt.

hoop hoop hoop... Haha!